Klumper i den trådløse forbindelse
Fra : preben nielsen

Dato : 28-12-03 18:36

Det er jul (ja, ok), så hjælp mig lige med at knække denne nød....

Har en Linksys trådløs router med 4-port switch. Husets 2
stationære PC'er har hver en Linksys trådløs USB netværksadapter
og den bærbare har en tilsvarende trådløs Linksys PCMCIA
netværksadapter.

Alt fungerer egentlig helt fint, bortset fra, at der sker et stop
på forbindelsen ca. hvert 1 minut og 5 sekunder. Stoppet varer ca.
2-3 sekunder, og derefter kører alt fint igen (i et minut). Ved
normal browsning opdager man det ikke, men ved online-spil er det
#&!$/#¤$

Er det noget specielt for det trådløse interface ? Er det noget
som man kan indstille sig ud af ?

PS. Hvis jeg trækker et kabel fra routeren til en af PC'erne, så
forsvinder problemet, så forbindelsen ind i huset er ok !

Help......

-p

Fra : Jan Bachman

Dato : 28-12-03 18:51

>Help......

Der er flere sider af sagen:

På den bærbare kan du risikere at Windows gerne vil styre strømmen til
det trådløse PCMA... PMCI... suk, netkort! Det kan bevirke at Windows
i tide og utide slukker strømmen til kortet, og tænder igen, hvilket
er symptomet du beskriver. Det kan løses ved at sætte/fjerne et
flueben et sted, så Windows ikke styrer strømmen længere.

På den stationære med trådløst USB netkort burde Windows ikke gøre
det. Jeg synes at have læst det kun er på bærbare problemet findes.

Er det begge maskiner der har problemet?
Hvad siger loggen på din Linksys?

Jeg har selv problemet med et Linksys accesspoint, hvor et par stykker
smides af og på hvert 6'te minut. Jeg har ikke fundet en forklaring
endnu. Min log siger noget a.la. dette:

18:34:19 Wireless PC Association Expire Mac: 00-06-25-45-6d-e5
18:34:19 Wireless PC Disconnected Mac: 00-06-25-45-6d-e5
18:34:21 Wireless PC Connected Mac: 00-06-25-45-6d-e5
18:40:19 Wireless PC Association Expire Mac: 00-06-25-45-6d-e5
18:40:19 Wireless PC Disconnected Mac: 00-06-25-45-6d-e5
18:40:21 Wireless PC Connected Mac: 00-06-25-45-6d-e5
etc.
etc.
etc.

/Jan