Etablering af nyt xdsl stik
Fra : Larry

Dato : 28-12-03 17:37

Jeg oprettede et nyt xsdl stik fornylig. Efter tilkobling (router/filter)
fungerede alt som det plejede. Fuld fart over hele linien.

Men. Ved besøg på en af hastighedssiderne f.eks.
http://www.shell.net.nz/speedtest/ var min hastighed pludselig at
sammenligne med ISDN. Jeg har en 2Mbit up/down linie og det er helt klart
ikeISN hastighed det her.

Er der en der kender den tekniske forklaring?

Larry

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-12-03 18:13

"Larry" <iam@home.se> wrote in message
> [...]
> ikeISN hastighed det her.
>
> Er der en der kender den tekniske forklaring?

Den tekniske forkalring kan jo meget vel være, at udbyderen af denne
speedtest har begrænsede båndbredde... Den anden kan være at serveren er i
Australien, og der derfor er høj ping, og mange steder hvor hastigheden kan
begrænset...

Hvis du skal teste din linie hastighed, skal du gøre det fra en Dansk server

Fra : Per Moreau

Dato : 28-12-03 18:26

"Larry" <iam@home.se> wrote in news:bsn0sg$1vq$1@news.cybercity.dk:

> [...]
klart
> ikeISN hastighed det her.
>
> Er der en der kender den tekniske forklaring?

Fordi den er elendig.
Den påstår også om min 2.5Mbit at det er en sløv 380K
forbindelse.
Prøv denne her istedet for, den tester NNTP istedet for HTTP.
http://www.giganews.com/comps/test_connect.mhtml
Den havde mest ret med min forbindelse.
Brug news-60, da den er mest korrekt ang 2Mbit forbindelser.

Mvh
Per M.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-12-03 19:16

Per Moreau <the_alfalfanator@COLDhotmail.com> writes:

> Prøv denne her istedet for, den tester NNTP istedet for HTTP.

Nej, den bruger også HTTP, men med en meget større datamængde således
at latency har meget mindre at skulle sige i forbindelse med TCP
slowstart.

> Brug news-60, da den er mest korrekt ang 2Mbit forbindelser.

.... altså den der kan levere data hurtigst af de to servere. Hurra for
hastighedstests der ikke siger en skid om folks forbindelser.

Giganews skriver det dog helt rigtigt på deres side hvor de skriver:

,----[ Fra <http://www.giganews.com/comps/test_connect.mhtml> ]
| The following page will send a large datafile to your browser and time
| how long it takes. This should closely approximate the download rates
| you will get from the Giganews news servers.
`----

Altså er det man måler hvor hurtigt man kan hente fra en specifik
maskine på internettet. Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med
hvor hurtigt man kan hente fra en tilfældig anden maskine, eller hvor
hurtig en forbindelse man har købt af sin internetudbyder.

--
Jacob - www.bunk.cc
Break into jail and claim police brutality.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-12-03 22:53

Hej Larry,

For de første tror jeg næppe du ar en 2mbit up/down linje?
Men det er nok også sagen ligegyldig.

Lige umiddelbart ser det ud som om du skriver fra en Cybercity linje.
Du kan benytte Cybercity's download test her:
http://test.info.dk/
Bemærk dog at du ikke må have andre programmer kørende som benytter
internettet for at testen er pålidelig ...

/MD

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-12-03 23:35

Morten Davidsen skrev i et indlæg på usenet:
> For de første tror jeg næppe du ar en 2mbit up/down linje?

Det kan da godt forekomme

Adsl siger max 768 kbit upload - men andre xdsl-standarder kan da godt
leveres - hvis man betaler for det - og han skrev ikke noget om, at det
er adsl ?

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Morten Davidsen

Dato : 29-12-03 00:14

Nej okay,

Men hvis du ser egenskaber for hans post ser du:

Hvis han altså snakker om den linje han skriver fra i denne post. Så har han
ihvertfald en 2,3 mbit/2,3 mbit (G.SHDSL). Hvis det skulle minde om hvad han
skriver.

Men nok om det, det var nu mest fordi det er en sjældenhed.

/MD

Fra : Larry

Dato : 29-12-03 22:44

Ja, jeg er heller ikke helt sikker. Linien betales af firmaet. Mente at jeg
også kørte 2 Mbit i up. I hverdagene er jeg ihvertfald på langsommere linie.
Mener at der er 1024 down og 256 up. Jeg mener at huske at man et sted på
cybercity har en mulighed for at pinge routeren. Måske en ide at jeg prøver,
så jeg får vished for hvad jeg egentlig skal forvente.

Nå, men det har da givet lidt diskussion i gruppen. Tak for de mange gode
links, hjælpen og oplysningerne.

Larry

Fra : Martin Schou

Dato : 06-01-04 21:13

> [...]
> ikeISN hastighed det her.
>
> Er der en der kender den tekniske forklaring?

Brug TPTest
http://147.29.107.4/streamspeed_download.asp

Tester vist forbindelsen til dix-en.

Martin