Soltek SL85ERV2 / Kingston RAM - TROUBLE!!
Fra : Martin Brandt

Dato : 28-12-03 01:18

Det her er meget mystisk, ihvertfald for mig...

Jeg har indkøbt 2 stk. 512Mb Kingston PC2700 Value RAM.

De skulle sidde samlet i et Soltek SL85ERV2... MEN!!!

Det vil maskinen altså bare ikke acceptere...

I bios tæller den alle RAM op og starter fint, men inde i selve windows kan
man bare ikke køre noget som helst.

Hvis jeg booter op med enten det ene eller det andet modul på 512mb seperat,
så er der intet problem...

Jeg vil mene at det er lidt mystisk...

Jeg har opdateret til nyeste BIOS, og RAM'en virker upåklageligt både sammen
og hver for sig i en anden maskine.

Er det settings i BIOS, eller duer Kingston RAM bare ikke på dette bundkort
??

Mvh. Martin

Fra : Olesen

Dato : 28-12-03 10:25

"Martin Brandt" <martin@pizza-mafia.dk> skrev i en meddelelse
> Det her er meget mystisk, ihvertfald for mig...
>
> Jeg har indkøbt 2 stk. 512Mb Kingston PC2700 Value RAM.

> Jeg vil mene at det er lidt mystisk...

Jeg har ofte været ude for noget lign.
Hvis man tar 3 x 512 mb DDR ram og montere
i et, eks. Soltek board, så vil pc'en ikke starte
eller der kommer installationsfejl af Win XP.

Med 1 modul i af gangen kører det perfekt, også
hvis der er 2..men ikke 3 stk...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-12-03 16:24

Olesen skrev:
> Jeg har ofte været ude for noget lign.
> Hvis man tar 3 x 512 mb DDR ram og montere
> i et, eks. Soltek board, så vil pc'en ikke starte
> eller der kommer installationsfejl af Win XP.

Damn, jeg går ellers med planer om at opgradere min Windows maskine fra
2x512 til 3x512.

Jeg har et Soltek SL85DRV2, så jeg skrinlægger lige mine planer

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Martin Brandt

Dato : 29-12-03 21:02

Hvilket mærke er dine RAM Søren ??

Og hvilken ver. af BIOS kører du med ??

Mvh. Martin

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-12-03 21:03

Martin Brandt skrev:

> Hvilket mærke er dine RAM Søren ??

Øhhhh....
Kan jeg mon se det vha et stykke software, eller skal jeg ha splittet
maskinen ad ?

> Og hvilken ver. af BIOS kører du med ??

Godt spørgsmål...
Checker lige

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 29-12-03 21:13

Søren C. Fischer skrev:

> Godt spørgsmål...
> Checker lige

Der står:

Phoenix-AwardBIOS v6.00G
REV C3.5

07/12/2002-P4X266-8233/A-6A6LWSN9C-00

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-02-04 12:02

Søren C. Fischer skrev:

> Damn, jeg går ellers med planer om at opgradere min Windows maskine
> fra 2x512 til 3x512.
>
> Jeg har et Soltek SL85DRV2, så jeg skrinlægger lige mine planer

Kort kommentar:

Jeg har idag prøvet med 3 x 512MB, og ganske rigtigt: maskinen crasher hele
tiden

ØV