Er VIA 800 hurtig nok til DVD/AVI?
Fra : Jimmy

Dato : 28-12-03 22:36

Hej

Er en VIA 800 MHz (onboard) hurtig nok til afspilning af DVD samt de nyeste
DivX-film?

Jeg har hørt den ikke er så kraftig til beregninger som jo f.eks. bruges ved
DivX.

Jeg tænker på at købe denne og sælge min AMD XP 1800+:
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310246&kat=

Mvh
Jimmy

Fra : Leony

Dato : 29-12-03 17:28

In news:k1IHb.3483$%_2.1981@news.get2net.dk,
Jimmy <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> typed:

> Er en VIA 800 MHz (onboard) hurtig nok til afspilning af DVD samt de
> nyeste DivX-film?

Alt kan lade sig gøre, men det kræver vist lidt tweaking.
Du kan læse denne tests:
http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_via_eden/

> Jeg har hørt den ikke er så kraftig til beregninger som jo f.eks.
> bruges ved DivX.

Det gør det heller ikke, men ydelsen er rimelig slap på VIA's CPU'ere.

> Jeg tænker på at købe denne og sælge min AMD XP 1800+:
> http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310246&kat=

Umiddelbart må motivet være noget med støj.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jimmy

Dato : 29-12-03 20:27

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> Jimmy <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> typed:

> Alt kan lade sig gøre, men det kræver vist lidt tweaking.

Super - Det overbeviste mig om at det ikke er noget for mig:
Divx: On default settings, all video is VERY jumpy and out of sync, with
both Media Player and The Player 2.0. However, when I lowered the DIVX
quality settings (Start-Programs-DivX-DivX Pro Codec-Decoder Configuration)
to the minimum, all playback was perfect.

> Umiddelbart må motivet være noget med støj.

Faktisk ikke - Derimod strømbesparelse.
Tror jeg tager mig en P-III 733 passiv kølet i stedet og ser om det kan køre
for mig.

Tak,
Jimmy

Fra : Leony

Dato : 30-12-03 14:45

In news:yd%Hb.1493$t02.1330@news.get2net.dk,
Jimmy <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> typed:

> Super - Det overbeviste mig om at det ikke er noget for mig:

Det tænkte jeg nok at det ville.
Du kan måske overveje en nyere VIA i stedet for.

> Faktisk ikke - Derimod strømbesparelse.
> Tror jeg tager mig en P-III 733 passiv kølet i stedet og ser om det
> kan køre for mig.

Hvis du har din computer tændt 24/7/365, så kan jeg godt se fornuften i
det.
Hvis du bare har den tændt til husbehov, så kan jeg ikke se fornuften i
det.