Hente al data fra SQL database
Fra : Zodiax

Dato : 29-12-03 16:35

En bekendt har en en masse data liggende i en SQL database på et webhotel.
Hans abonnement udløber den 31. dec., og han har bedt mig (som ikke har
særlig meget forstand på databaser) om at prøve at tage en kopi af alle hans
data så de ikke går tabt.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg har selvfølgelig bruger id, password, SQL serveradresse og databasens
navn.

--
Mvh Zodiax

Fra : Morten Wulff

Dato : 29-12-03 17:04

On Mon, 29 Dec 2003 16:34:47 +0100, Zodiax <zodiax@jesspar*REMOVE*.dk>
wrote:

<snip: backup
> [...]
> om at prøve at tage en kopi af alle hans data så de ikke går tabt.
> Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.

To hurtige forslag:

Hvis der ikke er tale om en alt for stor database, kan du installere
phpmyadmin og lave et dump.

Alternativt kan du køre følgende kommande fra et CGI script:

<un> = username
<pw> = password
<db> = database

Derefter kan du hente dumpet vha. FTP.

Mange venlige hilsner,

Morten Wulff

--
Self Injury Information and Support: www.psyke.org

"I have a school book with my name on it."
"Your parents must be so proud." (http://www.actsofgord.com/)

Fra : Zodiax

Dato : 29-12-03 17:39

"Morten Wulff" <wulff@ratatosk.net> wrote:
> [...]
> phpmyadmin og lave et dump.
>
> Alternativt kan du køre følgende kommande fra et CGI script:

Kan jeg også gøre det sådan hvis det ikke er MySQL? Det tror jeg nemlig ikke
det er.

--
Zodiax

Fra : Morten Wulff

Dato : 29-12-03 18:33

On Mon, 29 Dec 2003 17:38:32 +0100, Zodiax <zodiax@jesspar*REMOVE*.dk>
wrote:

<snip én måde at gøre det på>
> Kan jeg også gøre det sådan hvis det ikke er MySQL? Det tror jeg nemlig
> ikke det er.

Nej. (Det tillod jeg mig blot at antage, da de fleste af de webhoteller,
jeg er i kontakt med, kører MySQL).

Mange venlige hilsner,

Morten Wulff

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-12-03 18:09

Zodiax skrev:

> Kan jeg også gøre det sådan hvis det ikke er MySQL?

Nej.

> Det tror jeg nemlig ikke det er.

Så find ud af hvad det er. Der er ikke nogen generisk måde at
kopiere en hel database på - det afhænger af hvilken database
(mysql, MSSQL, Oracle, ...) du har fat i.
--
Jens Gyldenkærne Clausen