Finde bestemt pattern i en varchar i en St~
Fra : Mads

Dato : 29-12-03 15:10

Hej

Jeg sidder på en MS SQL Server 2000.
I en stored procedure vil jeg gerne tjekke om en varchar starter med:
nnnn-nn-nn nn:nn
hvor n tilhøre {0, 1, 2, ..., 9}.

Hvorledes gøres dette lettest? Har kigget efter ækvivalant til C's sscanf
men har ikke rigtig kunne finde noget.

Hilsen
Mads

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-12-03 20:15

Mads skrev:

> Jeg sidder på en MS SQL Server 2000.

Må jeg foreslå en stol ;)

> I en stored procedure vil jeg gerne tjekke om en varchar
> starter med:
> nnnn-nn-nn nn:nn
> hvor n tilhøre {0, 1, 2, ..., 9}.

Det ligner et datotjek - er det korrekt? I så fald kan du benytte
funktionen IsDate.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Mads

Dato : 30-12-03 09:43

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Må jeg foreslå en stol ;)

Nej nej... Den er meget blød og behagelig

> Det ligner et datotjek - er det korrekt? I så fald kan du benytte
> funktionen IsDate.

Det har jeg også overvejet, men er det muligt at låse den til kun netop det
ene format?

Venlig Hilsen
Mads