Åben ny side efter X antal sekunder...?
Fra : Magnus

Dato : 27-12-03 02:55

Response.Write "<Meta Http-equiv=Refresh Content=""2; Url=temp.asp"">"

Med denne linie åbner jeg temp.asp efter 2 sekunder men hvordan laver man
det så den åbnes i et nyt browser vindue?

/Magnus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-12-03 11:59

Magnus skrev:

> Response.Write "<Meta Http-equiv=Refresh Content=""2;
> Url=temp.asp"">"
>
> Med denne linie åbner jeg temp.asp efter 2 sekunder men
> hvordan laver man det så den åbnes i et nyt browser vindue?

Det skal laves med javascript - men det er en dårlig ide at gøre
det. Et ikke-requestet pop op-vindue vil blive fanget af enhver pop
op-stopper med respekt for sig selv - dvs. fx IE med Google
Toolbar, stort set alle nyere non-IE-browsere (Mozilla, Opera,
Safari m.fl.) samt diverse pop op-stoppere direkte til IE.

Pop op-vinduer der dukker op af sig selv, er misbrugt utallige
gange til ligegyldige reklamer - så hvis du har seriøs information
du vil formidle til de besøgende på din hjemmeside, vil jeg
kraftigt anbefale dig at finde en anden måde at servere den på.

NB: Hvis du vil vide hvordan det gøres i javascript, kan du spørge
i gruppen <news:dk.edb.internet.webdesign.clientside>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob ..

Dato : 29-12-03 15:52

Jeg sad og spekulerede på, om det ikke kan klares med en _blank

Response.Write "<meta http-equiv="refresh"
content="2;URL=temp.asp"_blank>"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-12-03 16:10

Jacob .. skrev:

> Jeg sad og spekulerede på, om det ikke kan klares med en _blank

> Response.Write "<meta http-equiv="refresh"
> content="2;URL=temp.asp"_blank>"

Nej. Hvis du vil have åbnet et nyt vindue, skal du benytte
javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen