Oversvømmelse
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-12-03 22:32

Ok nu går den snart ikk længere :o/
Darkie er den største vandpjasker, når han skal drikke vand.
Skålene (keramik) bliver hevet rundt og han sidder og plasker i vandet
med poterne. (ved godt at det er en coonting *G*)
Vi er lidt trætte af at skulle tørre op, selv om det da ser sjovt ud ;)
Det er trægulv og vi bor til leje, så det dutter ikk i længden. Det
ender jo med at vi skal erstatte køkkengulvet.
Vi har endda lagt et stort plastunderlag, men hvad nytter det, når den
lille bandit helst skal hive skålene væk derfra *G*

Så nu vil jeg gerne høre, om I har nogle gode forslag til skåle... som
ikk sådan lige er til at flytte med? Eller hvilke skåle bruger I?

Vi kan ikke sætte noget på væggen, der er ikk plads (skabe overalt)

Hilsner
Joan
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 26-12-03 22:45

"Joan Frederiksen" <joanKATTE@BAKKEhaarbolden.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikk sådan lige er til at flytte med? Eller hvilke skåle bruger I?
>
> Vi kan ikke sætte noget på væggen, der er ikk plads (skabe overalt)

Vores lille misser har delt drikke dunk med en kanin (den havde oss skål
selv )
Mon det var en ide

Erik Elbarto

Fra : Charlotte

Dato : 26-12-03 23:14

Hej
[klipper og klistrer, mens jeg læser mig frem i indlæggene Ikke at jeg
har nogen vise sten, men kommenterer nu altså alligevel *fnis*]

> "Joan Frederiksen" <joanKATTE@BAKKEhaarbolden.dk> skrev i

Kan godt se, det er et problem....
Luffe er ikke slem, hvad det angår, men han kan heller ikke lade være med at
pjaske til vandet.
De skåle, Anja foreslår, tror jeg ikke hjælper meget - Luffe kan i
særdeleshed ikke li´ at ha´ vand i dem, så de bliver "bobbet" rundt, til der
er vand overalt!

Sådan en vandbeholder, man kan købe hos dyrehandleren, hvor vandet løber ned
i en "skål" duer heller ikke...han vælter hele beholderen, hvis han ser sig
"arrig" på den.

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> skrev i

> Vores lille misser har delt drikke dunk med en kanin (den havde oss skål
> selv )

Årh ja - hvis der er plads til at sådan en kan hænges op...de fås ret store,
ved jeg - så skal misserne vel bare vide, hvordan de skal håndtere den???

Kan lige se, at Pernille har skrevet noget med store forpoter....og Luffe,
som jo er Poly-Coon - han har altså også seriøst store lapper, så jeg kan
kun give hende ret i, at måske en balje vand i brusenichen eller badekarret
ville være en idé...hmmm - har jeg heller ikke tænkt på.

Damn man bliver klog af at læse newsgroupen her *gg*

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Allan

Dato : 26-12-03 22:48

> [...]
> ikk sådan lige er til at flytte med? Eller hvilke skåle bruger I?
>
> Vi kan ikke sætte noget på væggen, der er ikk plads (skabe overalt)

Hej Joan jeg har givet op så der er kun vand i brusekabinen.
Og det ser ud til at virke fint. Før var de begge 2 lige slemme til at tømme
vandskålen, med deres store luffer.

Boris som jeg har tilbage spiser tørfoder i køkkenet og går derefter en tur
ud for at få lidt vand.

Mvh Allan

Fra : anja rasmussen

Dato : 26-12-03 22:42

> [...]
> ikk sådan lige er til at flytte med? Eller hvilke skåle bruger I?
>
> Vi kan ikke sætte noget på væggen, der er ikk plads (skabe overalt)

Hvad med sådan nogle metal-skåle på stativ som man kan få til hunde???

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-12-03 22:55

> Hej
> Hvad med sådan nogle metal-skåle på stativ som man kan få til hunde???
>

> Med venlig hilsen
> anja rasmussen

Kender dem godt, men tror ikke på at de er væltefri *G*

Og den med drikkedunk... hm jeg kan jo ikke hænge den op i køkkenet.
Har også 3 andre katte der skal ha' vand Er ikk sikker på at de er
lige snu allesammen *LOL*

Vand i badeværelset... hm mjooo Darkie slikker vandet af på væggen, når
vi har været i bad *G* Men det er et meget lille toilet/bad vi har, så
ønsker ikke at fylde op med skåle derude.
Men havde ellers været en ok ide.

Hilsen
Joan Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-12-03 00:14

Hej Joan

Hvad med den store balje Pernille foreslog - uden vand og stor nok til
at rumme en vandskål _og_ en kat. Så kan badedyret stå dernede og
pjaske? *gg*
Undskyld, jeg ku' ik' la' vær' *dukker sig*

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-12-03 00:24

> [...]
> at rumme en vandskål og en kat. Så kan badedyret stå dernede og
> pjaske? *gg*
> Undskyld, jeg ku' ik' la' vær' *dukker sig*

*LOL* Ann jeg forestiller mig lige nu: En kæmpebalje med en vandskål og
en coon-and i, stående i vores køkken.
Damn vi får aldrig lavet mad *G*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-12-03 00:44

In article <3fecc307ce9ad@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Joan Frederiksen
<joanKATTE@BAKKEhaarbolden.dk> wrote:

> LOL* Ann jeg forestiller mig lige nu: En kæmpebalje med en vandskål og
> en coon-and i, stående i vores køkken.

Ja det passer nogenlunde med det billede jeg har af det

> Damn vi får aldrig lavet mad *G*

Altså du ka' jo ikke få alting, vel?

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-12-03 00:53

> Ann Rudbeck skrev:

Damn vi får aldrig lavet mad *G*

> Altså du ka' jo ikke få alting, vel?
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
> Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Nåååå nej, så det passer jo meget godt, med en slankekur-start i januar
*LOL*
(hm ikk at jeg behøver det)

Fra : maz

Dato : 27-12-03 00:55

Joan Frederiksen wrote:
> *LOL* Ann jeg forestiller mig lige nu: En kæmpebalje med en vandskål
> og en coon-and i, stående i vores køkken.
> Damn vi får aldrig lavet mad *G*
hehe - den var sgu' sjov, Joan *g*

/maria

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 26-12-03 23:02

Hej Joan,

jeg var også træt af vådt trægulv....og coon'erne har lært skovserne at
smide med vand, især kan Polgara tømme en hel vandskål for at få fat i
et enkelt stykke tørkost hun selv har kylet derned (!!!). Så jeg har
også givet op - vi har en stor balje med vand (og en badeand) stående på
badeværelset, og når vi er på ferie står der som regel også en vandskål
i køkkenvasken for en sikkerheds skyld. Så kan de pjaske alt det de vil
uden at vi skal have gummistøvler på i hele lejligheden *grin*.

Jeg kan oplyse, at problemet ikke bliver mindre med tiden, for
fuldvoksne coon-forpoter kan dælme tage meget vand med ud af en skål!!

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-12-03 23:08

> [...]

> Jeg kan oplyse, at problemet ikke bliver mindre med tiden, for
> fuldvoksne coon-forpoter kan dælme tage meget vand med ud af en skål!!

Aaaaaaaaaaargh Pernille, hvor kunne du finde på at minde mig om det *G*

Jeg er oz blevet foreslået en stoooooooooor keramik(hunde)skål, men øh
sådan en stor misser, vælter vel oz bare sådan en skål *G*

Fra : Pia J

Dato : 27-12-03 15:09

"Joan Frederiksen" <joanKATTE@BAKKEhaarbolden.dk> wrote in message

> Jeg er oz blevet foreslået en stoooooooooor keramik(hunde)skål, men øh
> sådan en stor misser, vælter vel oz bare sådan en skål *G*

Næ, det gør de ikke (jeg ved ikke om du så vores hundeskåle) - MEN - den kan
sagtens tømmes ved at man lander midt i den på vej rundt om hjørnet.... Også
ud over den gummimåtte skålen står på.

:Pia

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 23:33

"Joan Frederiksen" <joanKATTE@BAKKEhaarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> Så nu vil jeg gerne høre, om I har nogle gode forslag til skåle... som
> ikk sådan lige er til at flytte med? Eller hvilke skåle bruger I?

Har du prøvet, at sætte skålene på en bakke, så skulle skålen jo kun, kunne
slæbes til kanten af bakken ( måske ).
Det hjælper så til gengæld ikke, på de våde poter, der trasker hen over
gulvet bagefter, men det kan måske forebygge, den værste oversvømmelse.
Forøvrigt så plejede vi, at bruge den alm. plastic katteskål, hvor den er
opdelt i to rum. Den type ( nogen af dem )har nogle gummidutter på bagsiden
og jeg synes aldrig, at vores katte slæbte rundt på den. Men det var
selvfølgelig heller ikke mc vi havde.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-12-03 23:35

Hej Joan

Jeg har ind imellem når der har været "frisvømmere" i
huset, sat deres keramikskål (1½ L ) på en serverings-
bakke, den har en 1½-2 cm høj kant så selv om de
pjaskede ødelagde de ikke gulvet.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 26-12-03 23:44

Hejsa...

Vi har også coon´er og har valgt at have en granitskål...den flytter de ikke
bare med*LOL*

Mener at vi har købt den i Maxi-zoo......

kh
Pia BJ
www.meekocoons.dk

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 26-12-03 23:49

Til hunde kan man få "skvulpe" skåle det er plastikskåle som har låg på med
et mindre hul inde i midten, som man også kan have vand med i bilen når man
kører, uden at man spilder.
/Carina

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-12-03 23:58

> [...]
> et mindre hul inde i midten, som man også kan have vand med i bilen når man

Ja fik lige fortalt at de også findes i stål, så den vil jeg lige tjekke
ud i morgen *S*

Men ellers så var granit da en ide Pia
Den skal jeg huske

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-12-03 23:55

> [...]
> ***Ailurophil***
> 'The greatness of a nation and its moral progress can be
> judged by the way its animals are treated

Jo men den bakke kan nemt tippes af sådan en bryder *G*

>Det hjælper så til gengæld ikke, på de våde poter, der trasker hen over
>gulvet bagefter, men det kan måske forebygge, den værste oversvømmelse.

Ja de våde potemærker er så ikke det værste problem *S*

> [...]
>opdelt i to rum. Den type ( nogen af dem )har nogle gummidutter på bagsiden
>og jeg synes aldrig, at vores katte slæbte rundt på den. Men det var

Hehe selv vores huskat Neo, flytter rundt på den slags skåle.... så det
er ikke lige løsningen.
Darkie er et rodehovede af format, både mad og vandskåle bliver
vippet,hevet, smidt og flyttet rundt i køkkenet.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-12-03 09:18

Joan skrev
<Jo men den bakke kan nemt tippes af sådan en bryder *G* >

Ja det kan den, men jeg opdagede hurtigt at når de skal
stå på bakken for at nå skålen så kan de ikke tippe den,
så bakken stod i et hjørne med skålen så langt ind i
hjørnet som muligt og når skålen er fyldt er den "rimelig"
tung så de kan godt skubbe/puffe men ikke flytte den.

Fra : Jette Nielsen

Dato : 27-12-03 18:25

> Så nu vil jeg gerne høre, om I har nogle gode forslag til skåle... som
> ikk sådan lige er til at flytte med? Eller hvilke skåle bruger I?

Jeg så forleden en såkaldt drypfri skål hos dyrehandleren... den så
meget avanceret ud. Den skulle kunne holde på vandet, selvom skålen
bliver vendt på hovedet.

Jeg har ikke kundet finde en tilsvarende på en dansk hjemmeside, men jeg
fandt et billede på en engelsk hjemmeside:
http://makeashorterlink.com/?H29B216E6

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 27-12-03 20:16

"Jette Nielsen" <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg så forleden en såkaldt drypfri skål hos dyrehandleren...

> Jeg har ikke kundet finde en tilsvarende på en dansk hjemmeside, men jeg
> fandt et billede på en engelsk hjemmeside:
> http://makeashorterlink.com/?H29B216E6

Ih jo den har de hos www.pethouse.dk *S* Fandt den i går aftes. Har også
fundet ud af at de kan fåes i stål, så den vil jeg lige prøve at opsnuse et
eller andet sted.

/Joan