NE2 ping?
Fra : Erik Vestergaard

Dato : 19-04-01 18:11

Jeg har netop fået Ne2, og det kører bare, men er der nogen der ved hvorfor
jeg ikke kan ping'e hverken på IP'e eller DNSnames?
Mvh ERik

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 19-04-01 18:32

Hej,

F.eks. ?

Ole Madsen / "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC
Internet."

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 19-04-01 19:09

> Hej,
>
> F.eks. ?

tja, F.eks:
C:\WINDOWS>ping www.jubii.dk

Pinger www.jubii.dk [212.112.128.10] med 32 byte data:

Forespørgsel fik timeout.
Forespørgsel fik timeout.
Forespørgsel fik timeout.
Forespørgsel fik timeout.

Ping-statistikker for 212.112.128.10:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),
Gennemsnitlig tid for rundtur i millisekunder:
Mindst = 0ms, størst = 0ms, gennemsnitlig = 0ms

C:\WINDOWS>

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 19-04-01 19:21

Hejsa,

Den blokerer for ICMP pakker, prøv ns.tele.dk ..

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 19-04-01 19:37

> Hejsa,
>
> Den blokerer for ICMP pakker, prøv ns.tele.dk ..

Okay, det kunne jeg godt. Men jeg synes jeg plejer at kunne ping'e alt.
Du mener altså at det opfører sig normalt?
Mvh Erik

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 19-04-01 20:04

Hej,

Ja, ganske normalt.

Med venlig hilsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-04-01 19:16

"Erik Vestergaard" <erve@post2.tele.dk> wrote in message

> Jeg har netop fået Ne2, og det kører bare, men er der nogen der ved
hvorfor
> jeg ikke kan ping'e hverken på IP'e eller DNSnames?
> Mvh ERik

Under http://www.internet.opasia.dk/abonnement/netexpres/tech_spec.html
Står der:

Generelt virker alle applikationer, der er kompatible med
Port Address Translation.

Følgende applikationer afhænger af hvilken router, der anvendes:
Ping
Traceroute