Et godt webcam, under 500 kr
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 26-12-03 17:20

Hej gruppe

Er der nogle der kan anbefale, et rigtig godt billigt webcam som samtidig er
godt i knap så meget lys.

max 5-600 kr.

Samtidig er der måske nogle der ved hvad forskellen på cmos optik og ccd
optik er?

hilsen carsten

Fra : Peter T.

Dato : 26-12-03 19:35

news.inet.tele.dk wrote:

> Hej gruppe

Hej newsserver.

> Er der nogle der kan anbefale, et rigtig godt billigt webcam som
> samtidig er godt i knap så meget lys.

Gå efter webcams fra Creative. De viser et godt billede uanset hvor
billigt det er, i modsætning til webcams fra logitech.

--
muh.
muh.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 26-12-03 20:44

> Gå efter webcams fra Creative. De viser et godt billede uanset hvor
> billigt det er, i modsætning til webcams fra logitech.

Er det ikke en sandhed med modifikationer?

Jeg har selv haft et webcam fra Creative (kan ikke huske modellen), og
det krævede en del lys for at få nogenlunde billeder.

Nu overvejer jeg at anskaffe mig et webcam igen, og har i den
forbindelse kigget lidt på Logitech QuickCam® Pro 4000.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1574657906

Det får også positiv omtale i flere tests.

Indtil videre afventer jeg dog, og smugkigger lige med i
"news.inet.tele.dk"'s (!?!) tråd her..

--
Regards
Simon Walther-Larsen

Fra : Peter T.

Dato : 27-12-03 01:14

Simon Walther-Larsen wrote:

> Er det ikke en sandhed med modifikationer?

Måske. Jeg har endnu ikke hørt noget godt om webcams fra logitech, men vil
da ikke afvise at de måske har oppet sig med deres Pro 4000. Ihvertfald
har jeg vinket farvel til mit 500krs webcam fra Logitech indkøbt i foråret
pga. *usædvanlig* ringe cmos-kreds. Derudover har jeg stadigvæk ikke set
andet end gode billeder fra Creative uanset hvor billigt det har været.

Fra : Manse

Dato : 27-12-03 10:47

> Samtidig er der måske nogle der ved hvad forskellen på cmos optik og ccd
> optik er?

Hejsan

Næe, for du må ikke købe noget med cmos (sucks) kun CCD....kan ikke lige
huske forskellen, men husk www.google.dk er din ven..

Logitech 4000 pro eller Philips 740/750. så skulle dit behov være dækket
ind....

Manse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-12-03 01:38

In article <3fec5fa4$0$9781$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, sdg@ar.se
says...
> Er der nogle der kan anbefale, et rigtig godt billigt webcam som samtidig er
> godt i knap så meget lys.
>
> max 5-600 kr.

Set på EDBpriser:

Creative WebCam NX Ultra 1280x960 / 24bit / USB / CCD 518 kr.

> Samtidig er der måske nogle der ved hvad forskellen på cmos optik og ccd
> optik er?

Der er ikke tale om forskel i optik, men derimod forskel i den
halvlederteknologi der skaber billedet. CMOS er for sløvt og for
lyssvagt i forhold til CCD.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen