Hvilken "fjernbetjening" er god/bedst ??
Fra : Andersen [2500]

Dato : 26-12-03 13:57

Har min maskine stående i soveværelset hvor lyset forhindrer
den lille i at sove. Kunne derfor godt tænke mig at få adgang
til maskinen via den PC der står i stuen.
Hvad vil i anbefale ?? Må meget gerne køre anden protokol
end TCP/IP da jeg så er fri for at tænke på hackere der kunne
finde på at udnytte evt. huller i sikkerheden
Sefølgelig kunne det jo på den anden side også være rart at
kunne tilgå maskinen fra jobbet. Det kræver blot at der ikke
skal installeres noget software på min PC på jobbet.
Jeg kører 100 Mbit netværk via switch hjemme og har en
U/D på 512/128 Kbit når det kommer til IN.

--
/Andersen [2500]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Jens

Dato : 26-12-03 14:50

"Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en
> [...]
> Jeg kører 100 Mbit netværk via switch hjemme og har en
> U/D på 512/128 Kbit når det kommer til IN.

Eneste mulighed over internet er jo internet protokollen........ TCP/IP

Hvilke OS er der at benytte.
Med XP er det ret nemt, men få en router mellem hjemmenet og internet.

Mvh Jens

Fra : Andersen [2500]

Dato : 26-12-03 17:09

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvilke OS er der at benytte.
> Med XP er det ret nemt, men få en router mellem hjemmenet og internet.

Mht TCP/IP så er det vel egentlig også det jeg tilkendegiver om ikke
andet så mellem linierne
Jeg har Router (D-Link 604). Mine OS hjemme er W98 og XP, så
XP's indbyggede er ikke en løsning.

Fra : Jens

Dato : 26-12-03 17:15

"Andersen [2500]" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en

> XP's indbyggede er ikke en løsning.

Jo, på den ene er det, og den kan styres fra en w2k eller xp udefra, via
port 3389 forwardet som virtuel server i routeren.

Ellers er du ude i noget VNC, eller Radmin, pcanywhere, der er masser af den
slags, men det bliver aldrig "sikkert" med w98,mangelfuldbrugerstyrring.

Alle andre end xp`s indbyggede kræver mig bekendt klientsofrware, undtagen
IISrdpconnector, men den er du nok ikke så forhibbet på....... remote
desktop via https, som kræver en webserver på maskinen.

Mvh Jens

Fra : Mads Bahrt

Dato : 27-12-03 02:08

Andersen [2500] wrote:
> Jeg har Router (D-Link 604). Mine OS hjemme er W98 og XP, så
> XP's indbyggede er ikke en løsning.
Hvis den du vil styre er XP-maskinen kan det godt lade sig gøre (hvis
det altså er XP Pro). Microsoft har nemlig også lavet en klient til win98.
Som Jens siger skal du ellers kigge på noget VNC. Ang VNC på arbejdet er
spørgsmålet: Må der ikke køres fremmede programmer eller må der ikke
installeres fremmede programmer?
Hvis du godt må køre kan du bare have en klient liggende på en diskette.
Jeg tror i øvrigt også at jeg hørte noget om en webbaseret VNC-klient på
et tidspubnkt, men er ikke sikker.

MVH
Mads

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-12-03 01:31

Mads Bahrt <mads_bahrt@hotmail.com> wrote:

>Jeg tror i øvrigt også at jeg hørte noget om en webbaseret VNC-klient på
>et tidspubnkt, men er ikke sikker.

Den er med i en helt almindelig VNC. Proev at starte en browser og
kontakt port 5800 paa en maskine, hvor VNC-serveren koerer. Saa hentes
der en Java-VNC-klient, som koerer i browservinduet, helt uden at man
skal installere noget paa klientmaskinen.

Problemet er saa, at VNC ikke koerer med en sikker protokol, saa den
skal helst pakkes ind i noget tunnelling. Det er let at goere med ssh,
men saa skal man igen til at installere software. Der findes en
udmaerket Java-ssh-klient ved navn MindTerm, men i gratis-udgaven er
den ikke signeret og kan derfor ikke faa adgang til porte paa
klientmaskinen - dvs. ingen tunnelling, medmindre man selv vil til at
signere eller hoste op med penge.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 27-12-03 14:40

www.realvnc.com den kan du sætte op som JAVA-viewer, så du tilgår den
http://DENMASKINEDUVILFJERNSTYRE/:5800

Fra : Andersen [2500]

Dato : 28-12-03 18:03

Tak for input. Jeg er hoppet på VNC vognen og
vil nu prøve om det duer til mig.

Godt Nytår.