Vibberstoft i Thy?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-12-03 11:16

Ungkarl Poul Jensen, tjenestekarl af Wibberstoft i Thye, gl. 28 Aar,
bliver viet til enken Kirsten Pedersdatter i Karby kirke på Mors den
20 Marts 1829.

Hvor ligger Wibberstoft?

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 26-12-03 12:38

Kurt Hansen skrev:
> Hvor ligger Wibberstoft?

Vibberstoft er (på 1917-kortet) 4 mindre gårde, ca. 2 km
nordøst for Villerslev i den nuværende Sydthy Kommune.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Kurt Hansen

Dato : 26-12-03 23:38

Fri, 26 Dec 2003 12:37:57 +0100, skrev Herluf Holdt, 3140:

>Vibberstoft er (på 1917-kortet) 4 mindre gårde, ca. 2 km
>nordøst for Villerslev i den nuværende Sydthy Kommune.

Ja, sandelig! Ud fra beskrivelsen har jeg fundet det på et nyere
1:25.000 og det ligner jo sig selv. Meget hyggeligt - med gadekær og
en stor herregård (Irup) som malerisk baggrund 507 meter mod nordøst.

Takker