Gas på 11 kg. flasker
Fra : Carsten Stage

Dato : 26-12-03 08:52

Så har Bauhaus en nytårsgave til os storforbrugere af gas...

Frem til d. 3. januar koster en gul 11 kg. flaske bare kr. 145,- i
ombytning.

Med hensyn til brug, transport og opbevaring af gas, så står der lidt om det
her:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=24

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 25-12-03 12:49

Det er da temmeligt kostbar, jeg får det til en pris af 119-120 kr./flaske.

Fra : Per

Dato : 26-12-03 13:12

Det er da billigt for 145 kroner pr 11 kgs flaske, når "normalprisen" er
over 200 kroner. ( som regel 210-220 kr.)
Men hvis man kan købe "en gros" ligger prisen sikkert på ca 120
kroner.......... men det er jo ikke alle der kan det !

Hilsen Per.

Fra : Lazy

Dato : 26-12-03 14:54

I Tyskland koster 11kg altid 120kr

Mvh

Lazy

Fra : J S L

Dato : 26-12-03 19:10

"Per" <per-a@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da billigt for 145 kroner pr 11 kgs flaske, når "normalprisen" er
> over 200 kroner. ( som regel 210-220 kr.)
>
> Hilsen Per.

Hej!

Jeg giver 160.-kr. for en 11kg flaske. Og det er forretningens normalpris.

Mvh
Jaime

Fra : Harry

Dato : 27-12-03 14:05

"J S L" <J S L@privat.dk> wrote in message news:<bshti3$1tv6$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> >

> Hej!
>
> Jeg giver 160.-kr. for en 11kg flaske. Og det er forretningens normalpris.

FORSKELLIGE GASPRISER.
Der ser ud til at være forvirring omkring gas-priserne i DK. Og det er
jo sådan at tyske priser næppe har interesse for campister på øerne
eller i nordjylland - og for mit vedkommende køre 2x65 Km til nærmeste
Bauhaus er der heller ingen økonomi i. Kan vi ikke få etableret en
liste over forretninger med billige priser her i NG? Så vil jeg med
glæde lægge den ud på www.hanses-campingsider. dk, ligesom Hans Jørgen
sikkert gerne vil gøre det på Campingstuff. ???

Fra : Carsten Stage

Dato : 27-12-03 14:53

Harry wrote:

> ...Kan vi ikke få etableret en
> liste over forretninger med billige priser her i NG?

Det lyder som en rigtig god idé - blot vil der altid være ét eller andet
sted der har tilbud, og så ville jeg sætte pris på at det kom her i gruppen.

> Så vil jeg med
> glæde lægge den ud på www.hanses-campingsider. dk, ligesom Hans Jørgen
> sikkert gerne vil gøre det på Campingstuff. ???

Specielt har jeg oplevet at forskellige DK-tankstationer har en relativ lav
normalpris. Det sidste jeg hørt fra min lokale DK-tank i Rønnede var Kr. 160
for en 11 kg. ombytter, og det er (var?) hans normalpris.

Fra : Harry

Dato : 28-12-03 13:45

> Specielt har jeg oplevet at forskellige DK-tankstationer har en relativ lav
> normalpris. Det sidste jeg hørt fra min lokale DK-tank i Rønnede var Kr. 160
> for en 11 kg. ombytter, og det er (var?) hans normalpris.

Det er da en oplysning, man kan bruge til noget, Carsten. Jeg
forespørger hos DK-Tank om alle stationer handler til samme pris, for
sådan en har vi jo alle i nærheden. Karz-Heinz´s oplysning er
almindelig kendt i campingkredse, men kan kun bruges af sydligste
sønderjyder i det daglige. For dem, som kun kører sydpå den ene gang
om året, spiller 50-60 kr. mere for en 11 kg´s flaske jo ingen stor
rolle på feriebudgettet. Og her på øerne kan vi ikke bruge tyske
priser til noget som helst, da butikkerne jo har lukket når vi endelig
skal over med færgen og det som regel er week-end.

Fra : Verner

Dato : 27-12-03 15:17

On Thu, 25 Dec 2003 12:49:23 +0100, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> wrote:

>Det er da temmeligt kostbar, jeg får det til en pris af 119-120 kr./flaske.

Ok, jeg giver op og spørger : Hvor køber du til den pris ?

Verner

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 26-12-03 19:18

Hos de fleste grænsbutikker syd for den dansk - tyske grænse, men da mange
campister tager syd på i ferien, ville det være en god ide, at tage højde
for en flaske eller to, især når man bruger letvægtsflasker.

KHH

Fra : Hans Jørgen

Dato : 04-01-04 17:13

Hej
Kan ikke lade være, var lige inde på en Norsk hjemmeside og i deres forum
diskuterede man lystigt gaspriser.
på op til 378.- for en 11 kg flaske - så er den sågu også betalt.
Hvad man kan lære af det er at tage nok gas med hjemmefra skal man derop.
Selvom der blev nævnt at der i Rogaland findes mulighed for opfyldning af
flasken for omkring 200.-
Diskutionen går også meget på hvorfor de store campingorganisationer ikke
gør en pind omkring priser på netop gas!
Med synlige lister på deres hjemmesider kunne man jo være med til at skærpe
konkurrencen og måske derved sænke priserne.

--
Venlig hilsen - Hans Jørgen
Masser af CampingStuff på http://www.campingstuff.dk

Fra : Carsten Stage

Dato : 04-01-04 18:44

Hans Jørgen wrote:

> ...på en Norsk hjemmeside og i deres
> forum diskuterede man lystigt gaspriser.
> på op til 378.- for en 11 kg flaske - så er den sågu også betalt.

Det er kolossalt voldsomt som man i Norge skal betale for nogle ting.

Lige nu er det blevet en tier billigere, for os der ikke har adgang til det
tyske marked:

Bilka annoncerer med 135,- for en 11 kg flaske fra PrimaGaz og vist 129 for
10 kg. flasken fra PrimaGaz - er det ikke Primadonna de kalder den?

Mere om gas på:

..

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 04-01-04 22:48

Lidt til gas-listen:
Var forbi i lørdags:
- Bauhaus, på tilbud: 145,- kr.
- Knud Larsen Byggemarked, Hvidovre: 208,- gode danske kr.
mvh
J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@it-entre.dk
---------------------------------
"Det er skønt at være østdansker"
PS:
Jeg er begyndt at lide af søvnløshed, så hvem var det der lånte min
natbordsbog på Absalon i Rødovre?
"Ting jeg aldrig har sagt" af Lotte Heise.

Fra : Hans Jørgen

Dato : 05-01-04 09:48

Hej

> PS:
> Jeg er begyndt at lide af søvnløshed, så hvem var det der lånte min
> natbordsbog på Absalon i Rødovre?
> "Ting jeg aldrig har sagt" af Lotte Heise.

Hvordan pokker kan hun huske hvad hun har sagt og ikke sagt, imponerende!

Fra : phk

Dato : 05-01-04 12:30

"Hans Jørgen" <hjh@(slet)campingstuff.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Hvordan pokker kan hun huske hvad hun har sagt og ikke sagt, imponerende!

Det må være en tynd bog ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 05-01-04 23:12

> Det må være en tynd bog ;)

Andre af mine yndlingsbøger til campingturen, som jeg stadig har liggende:

Atomfysikken - som jeg ser den
Charlotte Birchow

Imagepleje - før, nu og i fremtiden
Poul Nyrup

I øvrigt er dette verdens tyndest bog:
Italienske krigshelte
Ukendt

Og den næsttyndeste:
Dygtige danske politikere
Ukendt

mvh
J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@it-entre.dk
Hvis du stjæler fra én, så er det plagiat. Stjæler du fra ti, er det
intelligent research.
Wilson Wizner

Fra : Hans Jørgen

Dato : 06-01-04 08:52

Hej igen

Jeg kan se at der er store mangler i mit bibliotek, det må der sørme gøres
noget ved.