fotograf Schleimann
Fra : Bodil Madsen

Dato : 25-12-03 17:19

Nogen der har kendskab til hvor fotograf Schleimann virkede, og om hans
negativer er bevaret? Jeg gætter på Vestfyn, måske Assens. Han har lavet en
kopi af et fotografi. Jeg ved ikke om han har fotograferet det oprindelige
billede.
Med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Hanne Jespersen

Dato : 25-12-03 20:46

"Bodil Madsen" <bodil@fjernmig.nyraad.net> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> kopi af et fotografi. Jeg ved ikke om han har fotograferet det oprindelige

Schleimann virkede i Svendborg. Han boede i Troense på Tåsinge, da jeg var
barn, men mere kan jeg ikke fortælle lige nu. Lokalhistorisk Arkiv i
Svendbor kan garanteret hjælpe.

Med venlig hilsen
Hanne Jespersen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 26-12-03 00:35

Hej Hanne"

Tusind tak for dit svar. Nu har jeg måske ikke brug for hans arkiv, for nu
ved jeg muligvis, hvilke familiemedlemmer, der har det originale foto. Jeg
har slet ikke tænkt på at det kunne hænge sådan sammen.
Med venlig hilsen og glædelig jul
Bodil Madsen

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 27-12-03 08:58

og om hans
> negativer er bevaret?
> Med venlig hilsen
> Bodil Madsen
'''''''''''''''
Hvis manden var omrejsende photograph, - og det var mange i
glaspladetiden, - så kan han have været på Gudme-egnen.
I Lok.hist. ark i Gudme ligger et meget stort glasplade lager, og efter en
tidligere arkivars udsagn, skal det være ført ajour med navne og historie.
Man ved aldrig . . . .
Hilsen Flemming Svendsen Korsør.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 27-12-03 09:11

Tusind tak for henvisningen. Jeg håber dog på at min mands fætter er i
besiddelse af det originale fotografi.

med venlig hilsen
Bodil Madsen