Hvilket Nokia batt.?
Fra : KO

Dato : 23-12-03 23:50

Vil have et ekstra batt. til min Nokia 6610. Men hvilket?

Hos cellshoppen har de, disse 2 stk:
1) Nokia BLD-3 Batteri til 149 kr på 3.7v og 720 mAH

2) Noname Batteri 7210/6610 til 99 kr. på 3.6v og 750 mAH

Vilket ville holde strøm længst? Der er jo forskel på både volt og
ampere.... er ikke bange for at købe et urog. batt.

Hvordan er levetiden på de urog. batt.?

Fra : JMo.

Dato : 24-12-03 11:18

> [...]
>
> Vilket ville holde strøm længst? Der er jo forskel på både volt og
> ampere.... er ikke bange for at købe et urog. batt.

Spændingen (volt) vil variere under afladningen. Den angivne spænding er et
"gennemsnit". Dette gennemsnit kan måles lidt forskelligt, så hæng dig ikke
så meget i om det er 3,6 eller 3,7 volt

Kapaciteten angiver hvor længe det holder. Så ud fra disse til /burde/ de
uoriginale være bedst. Hvis altså målingen er 100% korrekt.

Problemet er blot, at andre faktorer som f.eks. cellernes kvalitet kan
betyde at det ene batteri hurtigere mister kapacitet i forhold til det
andet. Men hvilken "Grade" celler der er brugt, er i praksis umuligt at få
oplyst. (og i særdeleshed umuligt at kontrollere for en slutbruger..)

Mit bud: Køb det du finder mest troværdigt - Specifikationerne er
tilnærmelsesvist ens, og du har ikke en jordisk chance for at finde ud af
hvilket der er bedst, uden at have prøvet dem begge under identiske
forhold.. Og når du så har brugt et års tid på at prøve dem begge, har
Cellshoppen fundet en ny batterileverandør, og Nokia har (endnu en gang)
skiftet underleverandør.
Hvad er bedst? Hakket oksekød fra Føtex eller fra Irma?