Problem med printer: Lexmark 3200
Fra : Brian Olsen

Dato : 19-04-01 17:16

Hej

Jeg har købt en Lexmark 3200 brugt men har et lille problem...
Sælgeren siger at alt fungerede uden problemer hos ham og den
var sendt som Forsigtig-Post med P&T...

Når jeg prøver at udskrive fra printeren får jeg en
fejlmeddelelse: "Printerlåget skal være lukket, ellers
kan udskrivningsjobbet ikke fortsættes"

Men nu er låget altså allerede lukket !!!

Jeg har prøvet at starte helt forfra med installering osv.
uden held... haft blækpatronerne ude og kan iøvrigt ikke
se nogle steder på printeren hvor der er en føler som kan
registrere om låget er åbent ????

Jeg bruger Windows 98se og alt går efter planen indtil
printeren skal udskrive en testside til at justere patronerne
med...

Nogle ideer ??? Eller en der har haft samme problem ???

På forhånd tak
Brian Olsen

Fra : CrapMan

Dato : 19-04-01 18:17

Hej.
Føleren sider, når du åbner låget i "hængslet" på venstre side. En meget
lille tynd plastik tap, som burde klappe op når klappen lukker.
Men du kan tjekke om det er klappen som er skyld i det, ved at: Når du åbner
låget skal blæk patronerne kører frem, så de er til at tage ud. Hvis de
allerede sidder fremme når du åbner låget, så er det nok fordi, at den tror
at låget har været åbent heletiden!. Du kan hører om den kører frem og
tilbage under åbning og lukning.
CrapMan

Fra : Brian Olsen

Dato : 19-04-01 19:27

"CrapMan" <crappers2000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Føleren sider, når du åbner låget i "hængslet" på venstre side. En meget
> lille tynd plastik tap, som burde klappe op når klappen lukker.

Er du sikker på at det er i venstre side ??? Der sidder en lille plastic tap
i højre side som låget rammer når det åbnes/lukkes, altså i samme side som
omskifteren mellem alm papir og kuverter...

I venstre side har jeg bare et hul ned, men det er måske her den er gal ???

> [...]
tror
> at låget har været åbent heletiden!. Du kan hører om den kører frem og

Patronerne kører ikke frem/tilbage ved åbning/lukning... den tror altså at
låget er åbent konstant for patronerne sidder hele tiden så de kan
udskiftes...
Dog kører den frem/tilbage når man tænder/slukker printeren... så det kan
ikke være motoren...

Tak for svaret iøvrigt...

MVH
Brian Olsen

Fra : Christian Haugwitz

Dato : 19-04-01 21:34

Jeg har også en 3200 og jo den skal køre frem når man løfter låget og
tilbage når man lægger det på.

Brian Olsen <Djarnis@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9bnai2$l04$1@sunsite.dk...