Gæt denne kaliber og våben
Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 25-12-03 22:09

Hej

Da jeg var i mili sidste år fandt jeg, på TMG banen i Hevring, et rustent
projektil. Dette syntes jeg var noget mærkeligt, endvidere var det mindre
end standard TMG (12,7), og større en det go' gamle Garand gevær 7,62x63
(30-06 Springfield)

Målene er som følger:

Længde: 4,7 cm

Bredden: 1,1 cm

Disse mål og det at det er rustent og er yderst spids gør mig i tvivl om
kaliberen.

Hvad tror i det er for en caliber????

Har i så også et bud på fra hvilket våben det er affyret fra? Våbenet kan
kun være militært da det som sagt er blevet fundet på en militær skydebane

VH

Thomas H. Andersen

Fra : J Nielsen

Dato : 25-12-03 23:36

On Thu, 25 Dec 2003 22:08:52 +0100, "Thomas Hauerslev Andersen"
<normal@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
>Længde: 4,7 cm
>
>Bredden: 1,1 cm
>
>Disse mål og det at det er rustent og er yderst spids gør mig i tvivl om

Mit gæt: Stålkernen fra et panserbrydende 12.7 projektil.
--
Knæk og bræk

J. Nielsen

Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 25-12-03 23:47

Tror sgu du har ret :)

Fandt en side på nettet med div. mål på 12,7 og der passer målene på jern
kernen.

Takker

Thomas