Stakkels missekat ! Hjælp søges
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 23-12-03 18:10

Hej alle,

Jeg søger jeres hjælp ! Jeg kender til en kat, som søger et hjem MEGET
desperat !!!!
Den bor lige nu ude i den kolde kolde vinter

For at gøre en lang historie kort:
Min bror og hans familie har en kat, som er "næsten" flyttet ind hos dem.
Den er blevet efterladt af nogen som flyttet (ved desværre ikke hvem, for de
fortjener da en røv-fuld )
Den har nu boet udenfor min brors hus i snart ½ år. De har givet den mad så
den har fået god kost i al den tid, men de vil ikke have den indenfor, da de
ikke vil give deres datter forhåbninger om at de kan beholde den. De er lige
selv kommet af med en kat til min mor.

Men problemet er nu, at nu er det meget koldt og den stakkels kat fryser !!!

Vi ved intet om katten. Hverken om det er en han eller hun, hvor gammel den
er, eller noget som helst andet !!!
Den ser dog ikke ud som om at være killing eller ungkat, så jeg vil skyde på
et par år, siden af den er blevet forladt af sin familie. Så har de nok ikke
haft den så længe. Det er da højst besynderligt at efterlade en kat, som man
har haft i 10 år....???

Det vi ved: Den er utrolig kælen, imødekommende m.m så det er ikke en
vildkat. Den kan tåle at et barn på 4 år hiver den i halen, så den har intet
imod børn !! Den vil meget gerne indefor og er som sagt utrolig kælen

Jeg bor i lejlighed og ikke mulighed for at tage den, da den er ude-kat (har
hørt at det ikke er sundt at tage en ude kat ind - er det rigtigt??? Ellers
vil vi overveje at tage den). Jeg har dog 2 katte i forvejen.

Er der nogen som kan give den et godt hjem???

Hjælp søges ASAP !!!

Kærligst julehilsner

Tine

P.s. Jeg har i forvejen en kat som ligner meget, så hvis I ønsker billeder
så kan jeg maile dem til jer. Jeg får også billede af den omtalte kat, men
nok først i morgen.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-12-03 18:27

Hej Tine

Har I prøvet de forskellige internater, det kunne være
at et af dem har plads. http://www.inges-kattehjem.dk

http://www.kattens-vaern.dk/

http://makeashorterlink.com/?J576261E6 (Dyrenes
Beskyttelse)

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 23-12-03 18:30

Hej Marianne,

De har haft kontakt til et dyreinternat, men har dog svært ved det, da
katten kommer til at bo i et bur. Men det bliver nok sidste udvej, hvis ikke
der er sket noget over julen.

Hilsen

Tine

Fra : Pia J

Dato : 23-12-03 18:40

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> De har haft kontakt til et dyreinternat, men har dog svært ved det, da
> katten kommer til at bo i et bur. Men det bliver nok sidste udvej, hvis

Kan I ikke lave et varmt skjul til den, så der er tørt og læ?

:Pia

Fra : zasha

Dato : 23-12-03 18:53

"Kasper Jørgensen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<klip>
> De har haft kontakt til et dyreinternat, men har dog svært ved det, da
> katten kommer til at bo i et bur. Men det bliver nok sidste udvej, hvis
ikke
> der er sket noget over julen.
</klip>

Bo og bo, det er måske en overdrivelse. Jeg har selv afleveret en kat på IK
i Næstved en søndag og om onsdagen flyttede den til et nyt hjem,
steriliseret, øretatoveret og det hele.
Så mon ikke at de par dage (den ene dag var den jo bedøvet/sov) er til at
klare, fremfor at dø af kulde...

Jeg ville ikke betænke mig et splitsekund, men valget er jo deres :o

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)

Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 23-12-03 18:40

Hej
Hvor i landet bor missen

Hilsen
Gitta

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 23-12-03 18:53

Hej Gitta,

Den bor i Roskilde, men kan godt bringes, hvis det altså ikke er meget langt
væk. Men det kan vi altid finde ud af hvis der skulle være held med at finde
et hjem til den.

Hilsen

Tine

P.s. Kunne I være interesseret?

Fra : Jette Nielsen

Dato : 23-12-03 22:39

> Jeg bor i lejlighed og ikke mulighed for at tage den, da den er ude-kat (har
> hørt at det ikke er sundt at tage en ude kat ind - er det rigtigt??? Ellers
> vil vi overveje at tage den). Jeg har dog 2 katte i forvejen.

Det behøver ikke være et problem at gøre en udekat til indekat, det
kommer helt an på kattens personlighed og behov. Jeg har hørt flere
succeshistorier, hvor en udekat er blevet indekat....

Først og fremmest er det vel et spørgsmål om at få den stakkels mis
indenfor... hvis I gerne vil gøre noget for den, må første prioritet
være at få den ind i varmen, så den ikke fryser ihjel mens I finder ud
af hvor den skal placeres.... Den kan vel få lov at være i bryggerset,
eller et udhus indtil I finder ud af noget.... og med hensyn til
internatet... et bur i en periode er vel bedre end at dø af kulde, så
det mener jeg ikke bør være nogen bekymring...

Håber I gør noget for missen...

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 24-12-03 11:42

Hej Jette,

Vi ville meget gerne tage den ind, men da vi har to katte og en 3-værelses
lejlighed er det ikke rigtigt optimalt. Vi har nemlig ikke rigtig mulighed
for at lukke af for den stakkels kat.

Men hvis det bliver meget koldere end nu, så tager vi selvfølgelig ud og
henter den.

Desværre så har den ikke mulighed for at komme ind der hvor den er nu, da
(jeg er ked af at sige det om min bror), men han tænker ikke helt så langt,
da han har en kone som bestemmer. Og hun er ikke helt så følsom på det
punkt. Desværre.......

Hilsen

Tine