Kernel Errors + Log Watch
Fra : Jimmy

Dato : 25-12-03 08:39

Hej

Jeg får hver dag en mail fra Log Watch fra min RH 8 med alle muligge
informationer.

--------------------- Kernel Begin ------------------------

WARNING: Kernel Errors Present
I/O error: dev 08:01, sect...: 203Time(s)

---------------------- Kernel End -------------------------

Hvad betyder ovenstående?

En anden RH 9 kasse med samme opsætning *kan* godt sende mails, men den
sender ikke en Log Watch rapport hver dag. Jeg har ikke selv slået det til
på den anden maskine - Hvordan slår man det til på den der ikke sender?

Mvh
Jimmy

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-12-03 11:02

Jimmy skrev i -dk.edb.system.unix:

> WARNING: Kernel Errors Present
> I/O error: dev 08:01, sect...: 203Time(s)
> Hvad betyder ovenstående?

DONO, udover at du har haft en In/Out error i en kernen operation.

> En anden RH 9 kasse med samme opsætning kan godt sende mails, men den
> sender ikke en Log Watch rapport hver dag. Jeg har ikke selv slået det til
> på den anden maskine - Hvordan slår man det til på den der ikke sender?

Det styre den selv, hvis ikke den har noget at rapotere så skal den vel
heller ikke sende noget,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Jimmy

Dato : 26-12-03 08:21

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> wrote in message
> Hej
>
> Jeg får hver dag en mail fra Log Watch fra min RH 8 med alle muligge
> informationer.
>
> --------------------- Kernel Begin ------------------------
>
> WARNING: Kernel Errors Present
> I/O error: dev 08:01, sect...: 203Time(s)
>
> ---------------------- Kernel End -------------------------
>

> Hvad betyder ovenstående?

Er der ikke en maade at finde ud af hvilket device der har ID 08:01 ?

Mvh
Jimmy

Fra : (

Dato : 26-12-03 10:46

"Jimmy" <nyhedsgruppe2@get2net.danmark> writes:

> Er der ikke en maade at finde ud af hvilket device der har ID 08:01 ?

Documentation/devices.txt hvis du har kildekoden til en kerne liggende.

Ellers <URL:http://www.kernel.org/pub/linux/docs/device-list/devices.txt>

08:01 er /dev/sda1.

Mvh.

Dennis

Fra : Jimmy

Dato : 26-12-03 11:48

" Dennis Jørgensen" <postmaster@q.nospam.kampsax.k-net.dk> wrote in message

> Documentation/devices.txt hvis du har kildekoden til en kerne liggende.
>
> Ellers <URL:http://www.kernel.org/pub/linux/docs/device-list/devices.txt>
>
> 08:01 er /dev/sda1.

Super - Tak for hjælpen.
Det er min nye kortlæser, som jeg ikke har fået fstab til at automounte og
autounmounte.

Mvh
Jimmy

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-12-03 23:53

> Super - Tak for hjælpen.
> Det er min nye kortlæser, som jeg ikke har fået fstab til at automounte og
> autounmounte.

Jeg bruger autofs - det fungerer ganske glimragende efter min smag.

/Rasmus

\ / ASCII ribbon campaign
X against HTML mail
/ \

Fra : Jimmy

Dato : 29-12-03 00:13

"Rasmus Bøg Hansen" <spam@amagerkollegiet.dk> wrote in message

> Jeg bruger autofs - det fungerer ganske glimragende efter min smag.

Den kan jeg ikke få til at virke:

[root@FW root]# cat /etc/auto.misc

cd -fstype=iso9660,ro,nosuid,nodev :/dev/cdrom
cf -fstype=vfat :/dev/sda1

Jeg har ikke ændret i auto.master

[root@FW root]# cat /etc/fstab
/dev/sda1 /mnt/sharing/files/Flash auto
noauto,owner,kudzu 0 0

Det er en intern kortlæser.
Opdager din autofs når du kun tager kortet ind og ud?

Hvad har du i dine filer, som jeg ikke har?

Mvh
Jimmy

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-12-03 01:29

> Den kan jeg ikke få til at virke:

Jeg har gode erfaringer med autofs. Den voldte mig en del problemer i
starten, men er kommet overens med den nu.

> [root@FW root]# cat /etc/auto.misc
>
> cd -fstype=iso9660,ro,nosuid,nodev :/dev/cdrom
> cf -fstype=vfat :/dev/sda1

/etc/auto.floppy

floppy -fstype=vfat,uid=moffe,gid=users,nodev,nosuid,noexec,iocharset=iso8859-15,codepage=865,dmask=022,fmask=133 :/dev/floppy/0
usb -fstype=vfat,uid=moffe,gid=users,nodev,nosuid,noexec,iocharset=iso8859-15,codepage=865,dmask=022,fmask=133 :/dev/sda1

Jeg har naturligvis tilsvarende filer for mine netværksdrev og cd-drev.

> Jeg har ikke ændret i auto.master

/mnt/mounts/cdrom /etc/auto.cdrom --timeout=10
/mnt/mounts/floppy /etc/auto.floppy --timeout=2
/mnt/mounts/samba /etc/auto.samba --timeout=300

moffe@grignard:/mnt# ll floppy usb mounts/
lrwxrwxrwx 1 root root 20 2002-10-14 19:26 floppy -> mounts/floppy/floppy
lrwxrwxrwx 1 root root 17 2003-10-02 20:40 usb -> mounts/floppy/usb

mounts/:
totalt 0
drwxr-xr-x 2 root root 0 2003-12-28 18:00 cdrom
drwxr-xr-x 2 root root 0 2003-12-28 18:00 floppy
drwxr-xr-x 2 root root 0 2003-12-28 22:52 samba
moffe@grignard:/mnt#

> Det er en intern kortlæser.
> Opdager din autofs når du kun tager kortet ind og ud?

Øh, sandt at sige bruger jeg ikke usb-porten, da jeg ingen usb-dimser
har - men konfigurationen er snuppet direkte fra en maskine på
arbejdet, hvor det fungerede glimrende (den er dog juleslukket, så jeg
kan ikke lige tjekke det). Floppydrevet fungerer dog fint.

/Rasmus

Tell them we are not Gods but SysAdmins,
which is the next best thing.