EkstraBlades video
Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-12-03 14:40

EB har fra tid til anden video i deres artikler på netavisen, f.eks. i
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=232046 nogen der har formået
at få det at se under Linux?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-12-03 15:10

Ivar Madsen wrote:

> EB har fra tid til anden video i deres artikler på netavisen, f.eks. i
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=232046 nogen der har formået
> at få det at se under Linux?

Nej - det er igen et eksempel på "massernes" skyklapper hvor Windows er det
eneste lykkesaglige (

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-12-03 15:50

On Wed, 24 Dec 2003 15:10:09 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<ares@c.dk> wrote:

>Nej - det er igen et eksempel på "massernes" skyklapper hvor Windows er det
>eneste lykkesaglige (

Hoppede lige over i windows og fandt linket
http://player.localeyes.tv/asx.asp?CLPURL=mmst://eb.localeyes.tv/eb
nu får vi at se når jeg får bootet tilbage til Linux om jeg så kan se
det med mplayer eller sådan en,,,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-12-03 16:18

Ivar Madsen wrote:

> Hoppede lige over i windows og fandt linket
> http://player.localeyes.tv/asx.asp?CLPURL=mmst://eb.localeyes.tv/eb
> nu får vi at se når jeg får bootet tilbage til Linux om jeg så kan se
> det med mplayer eller sådan en,,,

Virker ikke hos mig.

Se min og Jesper's post andetsteds i tråden.

Fra : Jesper Toft

Dato : 24-12-03 15:39

Ivar Madsen wrote:

> EB har fra tid til anden video i deres artikler på netavisen, f.eks. i
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=232046 nogen der har formået
> at få det at se under Linux?

Virker fint i mplayer (www.mplayerhq.hu)

I min kde kan jeg blot trykke på "SE VIDEO" og trykke open.

/Jesper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-12-03 16:17

Jesper Toft wrote:

> I min kde kan jeg blot trykke på "SE VIDEO" og trykke open.

Så meget for, at være blind... jeg ænsede ikke SE VIDEO som et link, men
blot en overskrift...

Så jo, det virker også hos mig i mplayer.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-12-03 17:44

Martin Johansen [6000] skrev i -dk.edb.system.unix:

> Så meget for, at være blind... jeg ænsede ikke SE VIDEO som et link, men
> blot en overskrift...

Hvor ser i det hersens SE VIDEO henne?

> Så jo, det virker også hos mig i mplayer.

Jeg vil jo også gerne kunne se det i min mplayer,,,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-12-03 17:52

Ivar Madsen wrote:

> Hvor ser i det hersens SE VIDEO henne?

Klik på linket som EB tilbyder... der popper et vindue op som fortæller dig,
at de ikke kan vise klippet i browseren..

SE VIDEO står med rødt foroven.

> Jeg vil jo også gerne kunne se det i min mplayer,,,

Burde være muligt

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-12-03 23:26

> Klik på linket som EB tilbyder... der popper et vindue op som fortæller
> dig, at de ikke kan vise klippet i browseren..

Hmm, min mozilla 1.4 åbner ganske regtigt et vindue, men det er tomt.

> SE VIDEO står med rødt foroven.

Konqueror kommer så med tekst om at den ikke kan genkende min browser, og så
hvilken en det er, og klikker jeg på SE VIDEO så kan jeg se det i både
totem, og mplayer,,,

> Burde være muligt

Selvom jeg fortræker totem,,,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-03 00:19

Ivar Madsen wrote:

> Selvom jeg fortræker totem,,,

Den bander jeg så langt væk :-/

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-12-03 00:37

> Den bander jeg så langt væk :-/

I modsætning til mplayer, så kan jeg få den til at vise i fuldscreen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-12-03 10:54

Ivar Madsen wrote:

> I modsætning til mplayer, så kan jeg få den til at vise i fuldscreen.

Det klarer min mplayer uden problemer out-of-the-box.

Jeg kører også MDK9.2 ... hvorfor kan du ikke bruge mplayer i fullscreen?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-12-03 10:59

> Det klarer min mplayer uden problemer out-of-the-box.
> Jeg kører også MDK9.2 ... hvorfor kan du ikke bruge mplayer i fullscreen?

Når jeg sætter den til fullscreen så bliver skærmen helt sort, og i mitten
er video'en så i størelse 1/1 måske man skulle undersøge hvorfor,,,

Fra : Jesper Toft

Dato : 25-12-03 11:18

Ivar Madsen wrote:

> Når jeg sætter den til fullscreen så bliver skærmen helt sort, og i mitten
> er video'en så i størelse 1/1 måske man skulle undersøge hvorfor,,,

Fordi den bruger en forkert VideoOut driver.
Prøv at tilføje:
vo=xv

i din ~/.mplayer/config

Det virker for mig.

/Jesper

Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-12-03 11:57

On Thu, 25 Dec 2003 10:58:43 +0100, Ivar Madsen wrote:

> Når jeg sætter den til fullscreen så bliver skærmen helt sort, og i
> mitten er video'en så i størelse 1/1 måske man skulle undersøge
> hvorfor,,,

Man kan få en plugin, der gør det muligt for xmms at bruge mplayer. Du
kan finde den via easyurpmi. Sådan løste jeg problemet med at få
mplayer til at afspille i fuld skærm.

--
Michael Knudsen

Fra : Peter Jensen

Dato : 27-12-03 15:39

Ivar Madsen wrote:

> Når jeg sætter den til fullscreen så bliver skærmen helt sort, og i
> mitten er video'en så i størelse 1/1 måske man skulle undersøge
> hvorfor,,,

'-zoom'

--
PeKaJe

   "My God! Are we sure he was a liberal?"
   "Pretty sure. They pulled him from a Volvo."

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 27-12-03 03:18

On Thu, 25 Dec 2003 00:19:00 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> Den bander jeg så langt væk :-/

Det forstår jeg ikke. Min første tanke, da jeg prøvede Totem var, at
endelig havde vi en videoafspiller til Linux, der ikke er total
brugerfjendsk i sin betjening. Både xine og mplayer (den jeg har prøvet
i hvert fald) forsøger at få betjeningen til at ligne en DVD-afspiller,
hvilket er latterligt, da en moderne computers fordel netop er, at den
ikke er underlagt mange af de begrænsninger, som ligger i netop sådanne
apparater.

Her er et lille citat fra http://www.wlug.org.nz/Totem, som jeg synes
udtrykker min holdning meget godt (dog rettet mod xine og ikke mplayer):

"Totem is a huge improvement in the usability of Linux MediaPlayers. Jamie
Zawinski rant about Linux video players was harsh, but many of the points
are valid. Xine's user interface is a disaster. Xine should be enough to
convince people "skinning" of applications are a huge MisFeature, as are
interfaces that try to look like DVD players. Totem (at the time of
writing) is not ready for PrimeTime, but it is a promising application."

Længe leve totem!

Hvorfor kan du forresten ikke lide Totem?

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-12-03 08:17

Morten Bakkedal wrote:

> Hvorfor kan du forresten ikke lide Totem?

Jeg synes den er tung og grim, hvor mplayer er meget lettere, at arbejde
med. Og så kan mplayer ALT og jeg foretrækker, at bruge et program fremfor
flere.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-12-03 09:48

Martin Johansen [6000] skrev i -dk.edb.system.unix:

> Og så kan mplayer ALT og jeg foretrækker, at bruge et program fremfor
> flere.

Hvad kan mplayer, som totem ikke kan?
Til dato har jeg ikke fundet noget som totem ikke kan, som jeg har behov
for. Måske lige med undtagelse af vise windowsmovieplayer version 9 (mener
jeg det var) som jeg heller ikke kunne få mplayer til,,,

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-12-03 17:11

Ivar Madsen wrote:

> Hvad kan mplayer, som totem ikke kan?

Alt

> Til dato har jeg ikke fundet noget som totem ikke kan, som jeg har behov
> for. Måske lige med undtagelse af vise windowsmovieplayer version 9 (mener
> jeg det var) som jeg heller ikke kunne få mplayer til,,,

Totem er sikkert fin nok og jeg har indtil videre ingen problemer med
mplayer hvor jeg i Totem har haft nogle klip den ikke ville vise (husker ej
formatet).