Open office og danske tegn i fedora?
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 24-12-03 09:47

Hej ng.

Hvordan får jeg Open Office 1.1 til at kunne skirve de danske tegn æ,ø
og å. Under installationen blev der installeret en engelsk version, og i
den valgte jeg danish layout, men det virkede ikke. Nu har jeg installeret
den danske version, men det virker heller ikke. Jeg tror at OO har
problemer med det der UTF tegnsæt som fedora bruger, men hvordan får jeg
det til at virke?

Og til sidst vil jeg lige ønske alle en rigtig glædelig jul, og et godt
nytår.

--
Mvh.
Kasper Nordal Lund

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 24-12-03 11:51

Kasper Nordal Lund wrote:
> Hvordan får jeg Open Office 1.1 til at kunne skirve de danske tegn æ,ø
> og å.

Det er en kendt fejl i OpenOffice, at den ikke virker med utf-8 som tegnsæt.
Du skal derfor skifte over til at bruge iso-8859-1 eller iso-8859-15 (den
med euro) som tegnsæt i din Linux Det er rimeligt mærkeligt, at fejlen
ikke er rettet endnu, men det er den bare ikke.

Alternativt kan du starte OpenOffice med iso-tegnsæt selv om resten kører
utf-8, men så skal du bare være opmærksom på, at filnavnene bliver forkerte
i file/open og file/save.

Lars.

--
Freelance programmør

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 24-12-03 12:14

tak for hjælpen, og god jul endnu en gang.

--
Mvh.
Kasper Nordal Lund