GUI er forsvundet på md9.1
Fra : Klaus

Dato : 23-12-03 12:36

Den grafiske brugergænseflade starter ikke op når jeg starter
Mandrake9.1. Sædvanligvis bruger jeg KDE, men nu kan jeg kun komme ind
i kommandolinien.

Når jeg forsøger at køre startX, kommer flg. fejlmeddelse:
errno2 unable to connect to X server
errno3 server error

Når jeg forsøger at køre startKDE, kommer flg. fejlmeddelse:
cann't contact kdeinit!

Nogenlunde samme fejl kommer når jeg forsøger at køre startGnome fra
kommandolinien.

Jeg har prøvet at reinstallere md9.1 uden effekt.

Jeg har prøvet at køre enkelte programmer fra kommandolinien som fx.
mozilla uden at der sker noget, ikke engang en fejlmeddelse.

Fejlen kan være opstået da jeg forsøgte at opdatere md9.1, der var 2
filer det ikke lykkedes mandrake at installere korrekt (og de hed
noget med X).

Men hvad gør jeg for at få afviklet mit KDE-miljø igen?

Og til sidst, jeg ved godt jeg burde have haft en boot-disk - men det
har jeg nu engang ikke, jeg skal nok huske at lave sådan en til en
anden gang

mvh.
Klaus Eriksen
www.aigis.dk

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 23-12-03 17:59

Klaus wrote:

> [...]
>
> Og til sidst, jeg ved godt jeg burde have haft en boot-disk - men det
> har jeg nu engang ikke, jeg skal nok huske at lave sådan en til en

Prøv:
# urpmi.update -a
# urpmi --auto-select

Så burde urpmi prøve at opdatere dine pakker igen.

--
Magnus Pedersen

Fra : Klaus

Dato : 23-12-03 21:40

Magnus Pedersen <tux@magnus-pedersen.dk> wrote in message news:<3fe86648$0$30072$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Prøv:
> # urpmi.update -a
> # urpmi --auto-select
>
> Så burde urpmi prøve at opdatere dine pakker igen.

Det virkede desværre heller ikke. Jeg har prøvet med lidt forskellige
argumenter til urpmi, men er typisk kommet med flg. to fejlmeddelser:
'alting er allerede installeret'
'kunne ikke tage media "update_source" i beregning da ingen listefil
existerer'

Gad vide om det er informationerne i en configurationsfil,
initeringsfil eller lignende der er forkerte?

mvh.
Klaus
www.aigis.dk