MS Windows
briani 27239
Installation af scanner
Fra : Jens Lundtofte

Dato : 25-12-03 20:01

Jeg får følgende fejlmeddelse når jeg vil installere
min CanoScan N650U scanner på min PC med
XP.
"Klassens installationsprogram har nægtet anmodningen
om at installere eller opgraderer denne enhed".
Scanneren har kørt på min PC uden problemer, men efter
jer har flyttet kortet med USB porte giver det ovenstående
fejl når jeg vil installere eller opgradere min driver.
Håber der er en der kan hjælpe.
Mvh Jens

Fra : Klaus

Dato : 26-12-03 11:01

"Jens Lundtofte" <jens_lundtofte@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jer har flyttet kortet med USB porte giver det ovenstående
> fejl når jeg vil installere eller opgradere min driver.

Prøv først at slette den gamle installation.
Klaus

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 26-12-03 16:31

"Klaus" <hebs-fjerndette-@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens Lundtofte" <jens_lundtofte@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> >
> Prøv først at slette den gamle installation.
> Klaus

Det har jeg prøvet, men lige lidt hjælper det.
Jens

Fra : Klaus

Dato : 27-12-03 02:36

> Det har jeg prøvet, men lige lidt hjælper det.
> Jens

Også med kortet i den gamle position?
Klaus

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 27-12-03 20:01

> Også med kortet i den gamle position?
> Klaus

Ja det har jeg lige prøvet, men det hjælper heller ikke.
Jeg har haft fjernet alle USB porte og indlæst dem
igen, men stadig uden held.
Hvad betyder "klassens installationsprogram"
egentlig.
Jeg tror jeg kontakter Microsoft på mandag.
Mvh Jens

Fra : Klaus

Dato : 28-12-03 00:44

> Jeg tror jeg kontakter Microsoft på mandag.
> Mvh Jens

God ide. Lad os høre hvad MS siger.
Klaus

Fra : Jens Lundtofte

Dato : 29-12-03 13:59

> God ide. Lad os høre hvad MS siger.
> Klaus
> Microsoft kendte ikke til denne meddelse, men henviste
mig til Canon. Canon kunne oplyse at "klassens installationsprog."
henviser til diverse kort i maskinen, d.v.s. at USB kort tilhører
en bestemt klasse og Net kort en anden o.s.v. De mente fejlen
er at jeg har byttet om på 2 kort samtidig, og så er der gået
kuk i en eller anden "registrering". Jeg ved ikke hvordan jeg
retter fejlen, enden bliver nok en reinstallation af XP, med
mindre der er en der ved hvorledes man retter det op.
Mvh Jens