Har jeg frigivet alle ressourcer igen?
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 25-12-03 17:00

Hej

Er ved at begive mig ud i et større "hukommelses-eventyr" i delphi og kom
til at tænke på hvordan man i praksis checker for memoryleaks og i såfald
finder dem? Bruger man specielle programmer eller har delphi en fancy
feature som jeg ikke kender til?

MVH
Thomas

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-12-03 22:09

Thomas Eg Jørgensen wrote:

> Er ved at begive mig ud i et større "hukommelses-eventyr" i delphi
> og kom til at tænke på hvordan man i praksis checker for
> memoryleaks og i såfald finder dem?

Jeg har med held benyttet MemCheck (freeware):
http://v.mahon.free.fr/pro/freeware/memcheck/
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-12-03 13:19

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message
> Jeg har med held benyttet MemCheck (freeware):
> http://v.mahon.free.fr/pro/freeware/memcheck/

Interessant! Men....Skal man tage alle fejl seriøst? Jeg synes den brokker
sig over nogen ting jeg ikke piller i...?

MVH
Thomas

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-12-03 13:40

"Thomas Eg Jørgensen" <tejo03@kom.auc.dk> wrote in message

> Interessant! Men....Skal man tage alle fejl seriøst?

Eksempelvis brokker den sig over:

var
DB: TDBISAMDatabase

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
DB:=TDBISAMDatabase.Create;
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
DB.Free;
end;

Har jeg ikke gjort det rigtigt? Den siger der er en leak i FormCreate....?

MVH
Thomas