Kan man slippe uden router hos cybercity,p~
Fra : K.

Dato : 25-12-03 22:54

Kan man slippe uden router hos cybercity,på nogen måde?

Altså jeg er klar over at de ikke tilbyder en sådan løsning ,men ville det
være muligt at f.eks. beholde sit tdc modem(og så betale for det),og
derefter bruge det på sin CC forbindelse istedet for de modem-routere som de
tilbyder.

Eller kan man invistere i et andet modem der kan gøre det,og i så fald
hvilket ?

Logger man på med brugernavn og password hos CC ?

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 26-12-03 10:25

K. wrote:
> Kan man slippe uden router hos cybercity,på nogen måde?
Det skal jeg ikke gøre mig klog på. Meen ..

> Altså jeg er klar over at de ikke tilbyder en sådan løsning ,men ville det
> være muligt at f.eks. beholde sit tdc modem(og så betale for det)
Det er ikke muligt for dig at leje et Adsl modem fra TDC uden at have en
ADSL løsning hos dem. Såå jeg tro du skal ud og købe dit eget adsl
modem. Hvis du gør dette, vil er jeg faktisk ret sikker på at det ville
kunne lade sig gøre.

> Eller kan man invistere i et andet modem der kan gøre det,og i så fald
> hvilket ?
Jeg vil anbefale et Speedstream 5100 fra Siemens.

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-12-03 10:44

Nicki Brøchner Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> ADSL løsning hos dem. Såå jeg tro du skal ud og købe dit eget adsl
> modem. Hvis du gør dette, vil er jeg faktisk ret sikker på at det ville

Jeg mindes engang at nogle af det tekniske personale hos TDC og CC her i
gruppen er blevet enig om at det ikke vil kunne lade sig gøre. Det udstyr
TDC og CC har på centralen er ikke så kompatibelt, så der kan bruges samme
udstyr hos kunden,,, Men måske jeg husker forkert,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-12-03 11:08

"Nicki Brøchner Nielsen" <thedream@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> Såå jeg tro du skal ud og købe dit eget adsl
> modem. Hvis du gør dette, vil er jeg faktisk ret sikker på at det ville
> kunne lade sig gøre.
> Jeg vil anbefale et Speedstream 5100 fra Siemens.

Understøtter det PPPoATM?

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 26-12-03 13:53

Martin Højriis Kristensen wrote:

> Understøtter det PPPoATM?

Nope Kun Ethernet.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-12-03 14:02

> Nope Kun Ethernet.

Hvorfor anbefaler du så det, til en PPPoATM forbindelse?

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 26-12-03 14:39

Ivar Madsen wrote:

> Hvorfor anbefaler du så det, til en PPPoATM forbindelse?

Jeg var ikke klar over at CC kun kørte PPPoATM :)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-12-03 23:32

> Jeg var ikke klar over at CC kun kørte PPPoATM :)

Jeg var ikke klar over at de havde skiftet deres ATM ud med Ethernet, men
det router jeg har hentet på posthuset idag, har en PPPoE/ACT lampe, så det
ser sku ud til at CC køre med PPPOEthernet idag,,,

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-12-03 01:10

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> Ethernet, men det router jeg har hentet på posthuset idag, har en
> PPPoE/ACT lampe, så det ser sku ud til at CC køre med PPPOEthernet

Det er vel den til LAN-siden af routeren, de har kaldt dette på din
routerversion (?)

På fx Cisco 677 er der 4 dioder (plus 2: Power og Alarm, men dem holder
vi lige væk hér):

WAN Link (dvs. forbindelsen router<->centralkort)
WAN Act (dvs. trafik router<->centralkort)
LAN Link (dvs. forbindelsen routers "bagside"<->dit netkort)
LAN Act (dvs. trafik routers "bagside"<->dit netkort)

Ovennævnte firkantet udtrykt og strengt taget World Online/Tiscali, men
på dette område skulle det mig bekendt ikke forskelligt fra Cybercity.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-12-03 23:10

Hvis du har en Zyxel 650 ...
Står der ikke PPPoA? - hvis vi snakker om den lampe længst til højre. Lige
ved siden af den lampe der hedder DSL.

Anyway, så understøtter 650'eren vist nok både PPPoA og PPPoE såvidt
Zyxel.com lige siger .. hvis den endelig er oppe (synes tit den har
problemer)

/MD

Fra : Morten Davidsen

Dato : 28-12-03 23:13

Men Cybercity kører med PPPoA, hvis jeg ikke lige fik nævnt det!

/MD

Fra : Piotr

Dato : 26-12-03 13:22

> [...]
> være muligt at f.eks. beholde sit tdc modem(og så betale for det),og
> derefter bruge det på sin CC forbindelse istedet for de modem-routere som

Mit Gamle TDC Modem, får fint grønt sync når man sætter det til. Desværre
kan jeg ikke finde mit ATM netkort, har ikke fået det testet mere. (Hvis der
er nogen der har et ATM netkort liggende de gerne vil af med må de jo sige
til :)

Der burde være andre der har TDC modem liggende, fra dengang hvor man købte
og betalte for både modem og atm-netkort.

Fra : Mathias

Dato : 26-12-03 14:12

Piotr wrote:
> [...]
> Desværre kan jeg ikke finde mit ATM netkort, har ikke fået det testet
> mere. (Hvis der er nogen der har et ATM netkort liggende de gerne vil

"Til"
Jeg har et Speedstream 3010 netkort i org. kasse og det hele :)

Du kan jo smide mig en mail hvis du er interesseret. Husk at fjerne
"REMOVE_ME" i min adresse.

--
Mvh. Mathias

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 29-12-03 22:56

It seems K. wrote:
> Kan man slippe uden router hos cybercity,på nogen måde?

En måde det kan gøre på er med et USB adsl modem. CC har i en kortere
periode leveret løsninger baseret på et sådan fra Zyxel, men jeg mener ikke
vi gør det mere. Vær opmærksom på at denne løsning er usupporteret,
uafprøvet (med nedenstående), og sikkert ulovlig.

Et hurtigt kig på Zyxels side antyder at følgende burde kunne gøre det for
dig:

Prestige 623
Prestige 630/630C

--
Kasper Mejlgaard som arbejde hos CC
Lound pipes saves lifes

Fra : K.

Dato : 30-12-03 01:01

"Kasper Mejlgaard" <nntpspam1@in-addr.dk> wrote in message

> [...]
> vi gør det mere. Vær opmærksom på at denne løsning er usupporteret,
> uafprøvet (med nedenstående), og sikkert ulovlig.

Hvorfor er den sikkert ulovlig ?

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 30-12-03 15:10

It seems K. wrote:
> Hvorfor er den sikkert ulovlig ?

Ok - ulovligt er måske et vel stærkt ord, men udstyret skal i princippet
være white-lable'et af såvel TDC (for at må tilsluttes telenettet) og af
ISP'en for at det må tilsluttes deres DSLAM.

--
Kasper Mejlgaard
Lound pipes saves lifes

Fra : Jan

Dato : 03-03-04 14:59

Hej Kasper,

Kasper Mejlgaard wrote:

> [...]
> usupporteret, uafprøvet (med nedenstående), og sikkert ulovlig.
>
> Et hurtigt kig på Zyxels side antyder at følgende burde kunne gøre

Hvad med Eicon Diva ADSL USB modem? det som Tiscali brugte da de hed Wol,
mener også CC brugte det en overgang.

Mvh
Jan