Bredbånd UDEN fastnet telefon
Fra : Klaus Jensen

Dato : 23-12-03 22:49

Hej!

Hvilke muligheder er der, hvis man ønsker Bredbånd (1-2mbit ADSL) og ikke
vil have fastnet telefon længere?

Har pt. Tele2Adsl, og der kan det ikke lade sig gøre, så vidt jeg kan se.

Pft.

- Klaus

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-12-03 00:04

Klaus Jensen <no@tospam.com> wrote:

> [...]
> vil have fastnet telefon længere?
>
> Har pt. Tele2Adsl, og der kan det ikke lade sig gøre, så vidt jeg kan se.

CyberCity og Tiscali tilbyder dette, men jeg er stødt på problemer hos
CC, da den medarbejder jeg fik fat i ikke lige kendte den rette
procedure. Det gælder om at få det gjort i den rigtige rækkefølge, hvis
man vil undgå alt for megen nedetid og gebyrer.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-12-03 01:53

René Frej Nielsen wrote:

> [...]
> procedure. Det gælder om at få det gjort i den rigtige rækkefølge, hvis
> man vil undgå alt for megen nedetid og gebyrer.

Gider du skitsere denne rækkefølge?? Jeg har pt. fastnettelefon
hos Tele2 og ADSL hos CC på delt kobber og ønsker at nedlægge
fastnettelefonen da jeg stortset ikke bruger den.

Når jeg kigger på
<http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/spoergsmaal_og_svar/#delt>
ser det umiddelbart ud som om jeg ikke kan slippe for
fastnettelefonen:

"Cybercity benytter sig i en del tilfælde af delt rå kobber og en
fortsat opretholdelse af telefonforbindelsen er i sådanne tilfælde
en forudsætning for, at ADSL-forbindelsen kan opretholdes.
Ligeledes må telefonforbindelsen ikke konverteres til ISDN og
visse særlige telefoniservices kan ikke benyttes."

Hvis du har erfaringerne jeg savner, så hører jeg meget gerne om
det..

--
Hygge..
Thomas

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-12-03 02:23

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote:

> Gider du skitsere denne rækkefølge?? Jeg har pt. fastnettelefon
> hos Tele2 og ADSL hos CC på delt kobber og ønsker at nedlægge
> fastnettelefonen da jeg stortset ikke bruger den.

[snip]

> Hvis du har erfaringerne jeg savner, så hører jeg meget gerne om
> det..

Jeg kender netop ikke den helt rigtige måde at gøre det på, og derfor er
det et problem, når jeg får fat i en lige så uvidende supporter hos
CC...

Jeg vil meget gerne slippe for fastnettelefonen, så jeg kan bruge
pengene på mere upload.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-12-03 00:07

"Klaus Jensen" <no@tospam.com> wrote in message
> Hej!
>
> Hvilke muligheder er der, hvis man ønsker Bredbånd (1-2mbit ADSL) og ikke
> vil have fastnet telefon længere

Cybercity, og tiscali hvor de selv har udstyr på central

Derudover er der alternativet Sonofon FWA

Fra : S

Dato : 24-12-03 10:35

Klaus Jensen skrev news:8L2Gb.3917$4o4.904@news.get2net.dk
> Hvilke muligheder er der, hvis man ønsker Bredbånd (1-2mbit ADSL) og ikke
> vil have fastnet telefon længere?

Jeg har i over to år haft CyberCity http://adsl.dk og er meget godt tilfreds
(især med de nye priser
http://cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter)

--
Det er gratis - http://gratis.spontek.dk
Danske feeds - http://rss.spontek.dk

Fra : Klaus Jensen

Dato : 25-12-03 22:36

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> wrote in message
> Jeg har i over to år haft CyberCity http://adsl.dk og er meget godt
tilfreds
> (især med de nye priser
> http://cybercity.dk/privat/produkter/adsl/priser_og_produkter)

Tak til dig og andre for svarene! :)

- Klaus

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 25-12-03 19:15

"Klaus Jensen" <no@tospam.com> skrev i en meddelelse news:8L2Gb.3917

> Hvilke muligheder er der, hvis man ønsker Bredbånd (1-2mbit ADSL) og ikke
> vil have fastnet telefon længere?

Det kan man sagtens hos Tiscali.

Fra 1. februar er deres priser iøvrigt hhv. 500 og 680 for en 1-2mbit ADSL
linie (25 kroner mere hvis du vil have router med (det hedder bredbånd
plus)).