Internet via sat ?
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 23-12-03 11:23

Hej alle

Jeg har hus i Sverige og vil gerne have en Internet forbindelse via
satellit.
Findes der et system hvor man ikke skal bruge telefon ?

Håber nogle kan give nogle forslag til hvor jeg kan finde mere info.

God jul til alle.

Henrik

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-12-03 11:55

Susanne Jørgensen (sj.magic-mj-music@c.dk) skrev følgende:
> Hej alle
>
> Jeg har hus i Sverige og vil gerne have en Internet forbindelse via
> satellit.
> Findes der et system hvor man ikke skal bruge telefon ?

Du er jo nødt til at kunne sende, hvilket du ikke kan via parabolen. Så
enten en adsl eller modem løsning til at sende.

Hvad skal du bruge den til? Hvis det er til spil, kan du ligesågodt glemme
det, da der er en enorm latency på de linier.

- Martin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-12-03 13:17

"Susanne Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hus i Sverige og vil gerne have en Internet forbindelse via
> satellit.
> Findes der et system hvor man ikke skal bruge telefon ?

Ja, men du har næppe råd. Inmarsat har systemer der kan give dig 64 kbps
forbindelser over det meste af verden, men det er omkring to
størrelsesordner dyrere end ISDN

Fra : Michael Legart

Dato : 23-12-03 13:29

Se f.eks. http://www.tiscali.se/privat/satellit/sat/

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : Martin Petersen

Dato : 23-12-03 15:18

Michael Legart (michaelnospam@hest.nu) skrev følgende:

> Se f.eks. http://www.tiscali.se/privat/satellit/sat/

Hm. Interessant. Jeg kan se jeg skal tage mine ord i mig igen. Men man kan
dog stadig ikke spille på den.

Er der nogen der ved hvordan det fungerer når den skal sende til satelitten?
Det lyder vildt at det skulle kunne lade sig gøre med parabolen. I så fald
er der jo ingen grund til at bruge modem når man bestiller PPV (Pay Per
View) til sit fjernsyn.

- Martin

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-12-03 15:22

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> Hm. Interessant. Jeg kan se jeg skal tage mine ord i mig igen. Men man kan
> dog stadig ikke spille på den.

Det er dog stadigt også lidt dyrt... 16K i oprettelse... Så det kan nok
bedre betale sig at få en telefonlinie istedet. Men der er selfølgele nogen
steder i sverige meget lange afstande... så der jo nok heller ikke lige er
mulighed for adsl osv.

Og en sådan forbindelse er nu heller ikke god til at surfe på... For det
meste kun til download...men der er der jo også begrænsning på 1,5GB på en
måned og 800 i abonnementsafgift...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-12-03 15:44

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev :

>men der er der jo også begrænsning på 1,5GB på en
>måned og 800 i abonnementsafgift...

Der er ingen begrænsning, men hastigheden bliver nedsat, når man
har brugt 1½ GB

Se nederst på siden.
--
Knud