Abit IT7 Max2 V.2.0 - læse ram ?
Fra : Valle

Dato : 25-12-03 12:14

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får mit bundkort til at læse
mine ram ?
Jeg har en klods Crusial 512mb og en 256mb DDR333 CL2.5 og nu har jeg så
købt en 256mb DDR333 CL2.5 mere, men jeg kan ikke få den til at læse dem.

I min manual står der at (Dimm2 og Dimm3 are sharing) hvad har det af
betydning, er det derfor at jeg ikke kan se den ?

Jeg har også prøvet at sætte 512 og en 256 i Dimm 2 og 3 så går det galt og
den vil ikke starte op !

Jeg har også prøvet at sætte den nye klods i for sig selv, der virker den
fint !

Mvh Jack Vallentin - Juelsminde.

Fra : Leony

Dato : 26-12-03 16:41

In news:bsegov$3ld$1@sunsite.dk,
Valle <gjvallentin@mailNOT.tele.dk> typed:

> I min manual står der at (Dimm2 og Dimm3 are sharing) hvad har det af
> betydning, er det derfor at jeg ikke kan se den ?

Intel's 845 chipset kan kun adressere 4 rækker memory.

Det betyder at du kan bruge:
3 blokke enkeltsidet RAM
1 blok dobbeltsidet + 2 blokke ekeltsidet RAM
2 blokke dobbeltsidet RAM (et slot skal så være frit).

Hvis 2 af de blokke du har er dobbeltsidet, så kan du ikke sætte en
stang RAM mere i boardet.
Det er højset sandsynligt dette der er problemet i dit tilfælde.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/