SCSI-controller kort til scanner
Fra : Ole Sørensen

Dato : 25-12-03 20:42

   Hej.

   Jeg skal bruge et SCSI kort til min (AGFA) scanner, men ved ikke
rigtigt hvilket jeg skal købe. Jeg har et Adaptec 2920 PCI og det er
et udemærket kort, men har den ulempe at hvis der ikke er nogen tændte
SCSI enheder i PC'en giver det meget langtid opstart tid.
Den lokale edb-pusher vil have 299,- for et og det synes jeg er lidt i
overkanten :-/
Hvilket kort kan anbefales? (gerne kun med ekstern tilslutning)
--
Med Venlig Hilsen
Ole Sørensen

Ved direkte svar: Erstat x med o i efternavn.

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-03 21:31

Ole Sørensen wrote:
> [...]
> et udemærket kort, men har den ulempe at hvis der ikke er nogen tændte
> SCSI enheder i PC'en giver det meget langtid opstart tid.

Har du mulighed for at konfigurere kortet med et Bios-lignende interface
i opstarten?
Hvis du har, så prøv at se om du kan ændre indstillinger, så det ikke
"leder" efter en masse enheder som du ved ikke er der, det er nemlig det
der giver langsom opstart.
Den behøver f.eks. ikke lede efter SCSI-harddiske, hvis du ikke har en
tilsluttet. Ditto for SCSI cdrom-drev.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 26-12-03 14:24

On Thu, 25 Dec 2003 21:31:15 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"[usenet]±[greylion]=[dk]"> wrote:

>Har du mulighed for at konfigurere kortet med et Bios-lignende interface
>i opstarten?

Nej, (der kan ikke bootes fra kortet, men kortet finder eventuelle
tilsluttede enheder, INDEN pc'en finder SCSI-kortet)

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-03 19:41

Ole Sørensen wrote:

> Nej, (der kan ikke bootes fra kortet, men kortet finder eventuelle
> tilsluttede enheder, INDEN pc'en finder SCSI-kortet)

Har du set efter om det har nyeste firmwareversion?

Fra : John Vedsegaard

Dato : 26-12-03 00:27

"Ole Sørensen" <ole.sxrensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| et udemærket kort, men har den ulempe at hvis der ikke er nogen tændte
| SCSI enheder i PC'en giver det meget langtid opstart tid.

Underligt, det gør mit ikke.
Slå evt. boot fra scsi fra i bios, det kan man alligevel ikke gøre fra en
scanner

| Den lokale edb-pusher vil have 299,- for et og det synes jeg er lidt i
| overkanten :-/
| Hvilket kort kan anbefales? (gerne kun med ekstern tilslutning)
| --

Jeg har dog også et adaptec 2902 for at få den externe tilslutning.

--
John Vedsegaard

http://www.taform.dk