Problemer med at komme på nettet
Fra : ms

Dato : 24-12-03 20:03

Jeg har et problem med at komme på nettet som jeg har en teori om er
hardware relateret.

Vi har en modem forbindelse hos tiscali som fungere fint, når jeg bruger en
bærbar computer, men når jeg bruger vores hjemme PC på samme opkobling er
der problemer. Jeg har forsøgt med et andet modem, men problemet er stadig
det samme.

Problemet er at det kan tage op til 10 opkald at komme online og når man
endelig er kommet på, kan der være lange perioder hvor forbindelsen er
"død".

Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt??

Johs

Fra : Sander

Dato : 25-12-03 00:31

Jeg formoder at det er et opkaldsmodem du bruger,
kører du med den samme driver på begge pc'er,
og eller styresystem.

Sander.

Fra : ms

Dato : 25-12-03 01:18

Sander <REMOVEnoller@webspeed.dkREMOVE> wrote in message
> Jeg formoder at det er et opkaldsmodem du bruger,
> kører du med den samme driver på begge pc'er,
> og eller styresystem.
>
> Sander.

Jeg kører med win98se på den stationære og xp på den bærbare. Der er et
internet modem i den bærbare og et andet internet modem i den stationære
(Diamond SupraExpress 56i V PRO) begge er forbundet til telefonstikket (ved
ikke helt hvad du mener med opkaldsmodem)

Fra : Henrik

Dato : 25-12-03 12:41

"ms" <sdf@asd.com> skrev i en meddelelse news:bsdae3$e1u$1@sunsite.dk...

> [...]
(ved
> ikke helt hvad du mener med opkaldsmodem)

Har du tjekket hvad de forskellige settings er for opkaldsforbindelsen.. ??
f.eks. kan du som bruger, forlange sikker adgangskontrol, selvom udbyder
ikke forlanger dette.... Men jeg har ikke oplevet at din beskrivelse passer
på den fejl, men jeg har heller ingen erfaringer med din udbyder, selvom jeg
efterhånden har oplevet mange tåbelige løsninger hos "professionelle"
udbydere...