AMD Thorton
Fra : Thomas

Dato : 23-12-03 15:27

Hej NG

Jeg har lige et spørgsmål ang. AMD Thorton. Jeg har læst et sted (måske
herinde) at Thorton er en billig Barton, men med halveret Cache. Når jeg nu
kigger på www.edbpriser.dk kan jeg se 2 stk., og de kører begge 266mhz på
bussen, hvor Barton kører 333mhz. Er dette en skrivefejl, eller hvad?
Ellers er den måske et oplagt valg til mit 266mhz bundkort , istedet for en
alm. XP processor

Mvh

Thomas

Fra : Kim Hansen

Dato : 23-12-03 15:50

On Tue, 23 Dec 2003 15:26:31 +0100, "Thomas" <bambanos@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>bussen, hvor Barton kører 333mhz. Er dette en skrivefejl, eller hvad?
>Ellers er den måske et oplagt valg til mit 266mhz bundkort , istedet for en

Begge dele skulle være rigtigt, jeg har købt en, som jeg kører med på
266MHz bundkort ( soltek drv5 )
Den skulle også kunne låses op til 512 i cache.

http://www.overclockers.ru/news/newsitem.shtml?category=2&id=1064954605

Det har jeg dog ikke prøvet endnu.

M.V.H

Kim Hansen

Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.

Fra : Thomas

Dato : 25-12-03 15:37

"Kim Hansen" <kshfjern@postzone.dk> wrote in message

> Begge dele skulle være rigtigt, jeg har købt en, som jeg kører med på
> 266MHz bundkort ( soltek drv5 )
> Den skulle også kunne låses op til 512 i cache.

Må jeg spørge om hvilken køler du bruger og evt. hvad din cpu temperatur
ligger på? Det jeg lurer på er om den måske kan nøjes med min nuværende
køler (holder min xp 1600+ på mellem 41-49 (idle/max load) grader) ved 7 V.
Har hørt at AMD'erne er blevet bedre til det med varmeudviklingen

Apropos: Nu vi taler om at låse cachen op. Jeg fandt lige denne side. Nu
er jeg ikke benchmark ekspert, men jeg ser umiddelbart ikke den store
forskel på Thorton og Barton (har dog ikke læst hvad der står på tysk) så
måske det ikke er besværet værd at låse den op`?
http://www.planet3dnow.de/artikel/hardware/applebred/4.shtml

Mvh

Thomas

Soltek SL 75 kav
xp 1600
512 mb Kingston
ti 4200

Fra : Kim Hansen

Dato : 26-12-03 08:47

On Thu, 25 Dec 2003 15:36:43 +0100, "Thomas" <bambanos@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>køler (holder min xp 1600+ på mellem 41-49 (idle/max load) grader) ved 7 V.
>Har hørt at AMD'erne er blevet bedre til det med varmeudviklingen

Jeg bruger en Glacialtech Igloo Silent Breeze 2 462 / XP 3000+, som
jeg har købt hos Midtdata til 195.- og min idle temp ligger på 37 og
max ca 45
Men nu har jeg også 3 kabinetblæsere på, selvom de kun kører 5 volt
flytter de da lidt luft.
Min forrige cpu, en xp 1800+ som var købt i box, der lå temp på 39
idle, max kan jeg ikke huske. Jeg tænkte på at bruge samme køler, men
da jeg fik den ny processor viste det sig at kernen var lidt mindre,
så jeg købte en ny køler. Den siger næsten heller ingenting, så det
var nu godt nok.

Fra : Thomas

Dato : 26-12-03 16:56

> [...]
> da jeg fik den ny processor viste det sig at kernen var lidt mindre,
> så jeg købte en ny køler. Den siger næsten heller ingenting, så det

Tak for dit svar. Jeg syntes ellers at kernen så større ud på de billeder
jeg har set, men det er måske bare fordi den er aflang så det er det der
snyder lidt? . Jeg læste lige en bruger anmeldelse at min nuværende køler på
edbpriser, en Titan der kostede mig 75,-, og vedkommende fortæller at han
bruger den på en XP 2600+ , så medmindre at Thorton udvikler mere varme end
denne, vil jeg nok satse i 1. omgang. (jeg så også din kommentar om
Thortonen på edbpriser Har du en idé om hvor meget mere den har givet
end din xp 1800? En 3dmark test eller noget?)

Mvh

Thomas

Fra : Kim Hansen

Dato : 26-12-03 20:25

On Fri, 26 Dec 2003 16:56:13 +0100, "Thomas" <bambanos@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Thortonen på edbpriser Har du en idé om hvor meget mere den har givet
>end din xp 1800? En 3dmark test eller noget?)

Næ desværre, det er længe siden jeg har kørt sådan en test

Fra : Kim Hansen

Dato : 23-12-03 15:50

http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20030930171549.html

Lidt nemmere at læse, for mig ihvertfald