En lille jule opgave
Fra : Harald

Dato : 25-12-03 15:02

Hej

Jeg bruger MySQL 3 og har følgende tabel:

Dato: TimeStamp
IPnr : VarChar(30)

Eks. på data: (timestamp IPnr)
20031222093924 80.62.29.181
20031222093929 80.62.29.181
20031222093930 81.72.29.181
20031223153030 64.68.82.168
20031223162241 213.237.93.251
20031223165449 80.62.84.18
20031223221615 80.62.84.18
20031224084211 64.68.82.168
20031224104940 80.212.73.22

Det jeg gerne vil have ud er:

Dato: Date
Antal: integer
Unik: integer

Som der ses af eks. på data er der flere linier med samme dato, det jeg
gerne vil have er en linie med hver dato hvor Antal fortæller hvor mange
linier der var med denne dato og Unik fortæller hvor mange der inde for
denne dato havde forskellige IP´er.

Hvis det er muligt så ville det også være fint med en sammen tælling af
Antal og Unik f.eks.:
TotalAntal: integer
TotalIUnik: integer

Sorteres i Dato orden.

I øjeblikket henter jeg bare hele tabellen og ordner det i klient programmet
(Delphi) men jeg har en ide om at det ville være meget hurtigere at få MySQL
serveren til at tælle sammen.

Mvh
HK