? : afvaskning af lade
Fra : Robert Aasen

Dato : 22-12-03 22:47

Hej til alle

Jeg har et spørgsmål , mig og min kæreste har
kikket på et hus hvor der er heste bokse i, hvor der har været indtil for
ca. et år siden.
hvad skal man afvaske stalden i før man kan flytte
sine heste ind??
Vi skal selvfølgelig have kalket om og dirverse små ting, men jeg tænkte nu
på om der kan være nogen evt.
smittefare fra en evt. sygdom (Selvom det er ca 1 år siden der har været
heste, dog ligger der lidt "gøddnig tilbage i boksene"), der er også lidt
steder
hvor der er gnavet i træværket fra de forige heste, men det bliver malet
igen det skulle vel være tilstrækkeligt ?og er der et godt middel til at
vaske stalde i ? så evt, hvis der har været sygdom i stalden før at der ikke
er en risiko

Hilsen Robert

God Jul (-:

Fra : Anet

Dato : 22-12-03 23:24

"Robert Aasen" <SLETDETTEHERbob@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kikket på et hus hvor der er heste bokse i, hvor der har været indtil for
> ca. et år siden.> hvad skal man afvaske stalden i før man kan flytte

(klik)

Jeg ville prøve at afvaske i VirkonS. Det er et meget virksomt middel som er
bakteriedræbende og som bruges i mange industristalde hos svine og
fjernkræbønder.
Midlet er ikke farligt i samme grad som mange andre midler men det er yderst
virksomt. Du kan læse mere på nedenstående link.
http://www.contan2.dk/Helium.dll?ID=621

Desuden kan du læse andet brugbart om VirkonS her på dette link.
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=473/sprog=1/grp=4/menu=1/

> [...]
> igen det skulle vel være tilstrækkeligt ?og er der et godt middel til at
> vaske stalde i ? så evt, hvis der har været sygdom i stalden før at der

(klip)
Jeg ville vaske stalden ned med VirkonS og lade det tørre og så ville jeg
kalke de vægge som skal kalkes og evt. kalke revner og sprækker også. Kalken
er også særdeles god imod bakterier og andet skidt. Dernæst ville jeg evt.
som I foreslog male træværket. Så skulle der ikke være noget tilbage som
skulle være roden til alt ondt.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : Robert Aasen

Dato : 25-12-03 14:31

Tusind tak for det gode svar
Det vil vi prøve

Hilsen Robert Aasen

Forsat god jul (-:

--
Hilsen Robert
Husk at "SLETDETTEHER" i min mail-adr (-:

Fra : www.bailando.dk

Dato : 27-12-03 20:56

Hej med jer

Vi ordner vores stald hvert år i maj, når hestene kommer på sommergræs.
Først får det hele med højtryksrenseren, derefter bliver træværket sprøjtet
med petroleum (så bider hestene ikke i dette). væggene bliver kalket, og
gulvet strøet med staldren. så er stalden ren og klar til hestene kommer
hjem igen. Vi har ingen problemer med sygdomme.

Claus