Ramtest program ?
Fra : Henning Lund

Dato : 22-12-03 21:12

Findes der et ordentlig program som kan kører over windows?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-12-03 21:41

Henning Lund mumbled his insignificant opinion in:
3fe75005$0$95078$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Findes der et ordentlig program som kan kører over windows?

Nej. Du kan ikke test ram som er i brug af systemet på en sikker og effektiv
måde. Du kan få programmer som undersøger hastigheden , men ikke fejlsøge
rammen fra ende til anden.

http://www.memtest86.com er vist en af de mest kendte som kører på en
bootfloppy.

Fra : Henning Lund

Dato : 22-12-03 21:44

Sune Storgaard wrote:

> http://www.memtest86.com er vist en af de mest kendte som kører på en
> bootfloppy.

Tak for svaret, hvordan bruges eller rettere sagt, tolkes programmet?
Kommer der en log frem som man kan vise "eksperterne" og få vurderet
resultatet, eller?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-12-03 22:22

Henning Lund mumbled his insignificant opinion in:
3fe75852$0$95003$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Tak for svaret, hvordan bruges eller rettere sagt, tolkes programmet?
> Kommer der en log frem som man kan vise "eksperterne" og få vurderet
> resultatet, eller?

Ja du kan få lavet en log, og den viser i hvilket område, under hvilken type
acces at det går galt. Programmet kan køre i flere dage, men fejl viser sig
oftest i løbet af de første gennemkørsler.

Der er få undtagelser hvor det ikke er selve rammen så forårsager fejlen,
men det er yderst sjældent.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-12-03 08:41

Sune Storgaard wrote:

> Ja du kan få lavet en log, og den viser i hvilket område, under
> hvilken type acces at det går galt.

Nu er mit udenlandske ikke det bedste så jeg kan ikke lige lure hvordan
jeg laver den log, men programmet finder fejl kan jeg se, om det er
nogle alvorlige er jeg heller ikke klar over.

Fra : Leony

Dato : 23-12-03 15:23

In news:3fe75005$0$95078$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> typed:

> Findes der et ordentlig program som kan kører over windows?

Dette kører i Windows:
http://hcidesign.com/memtest/
men Sune har jo en glimrende pointe. Du kan sikkert ikke teste de RAM
som Windows bruger (jeg skriver sikkert, fordi jeg ikke har læst hvordan
der testes, måske er der taget højde for denne problemstilling).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 23-12-03 15:30

> [...]
> som Windows bruger (jeg skriver sikkert, fordi jeg ikke har læst hvordan
> der testes, måske er der taget højde for denne problemstilling).

Jeg *mener* at have kørt ét der kopierede indhold af rammene til swap-filen
og så testede, det tog en helvedes tid, jeg foretrækker også selv klart
memtest86

/Morten

--
replace .hej with .com at the end of my e-mail.

Fra : Henning Lund

Dato : 23-12-03 19:55

Leony wrote:

> [...]
> som Windows bruger (jeg skriver sikkert, fordi jeg ikke har læst
> hvordan der testes, måske er der taget højde for denne

Ok tak for svaret, det eneste jeg ikke lige fatter er, hvor gemmer Sunes
program sin log, den kan jeg ikke finde.

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 30-12-03 22:45

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> skrev i en meddelelse

> Ok tak for svaret, det eneste jeg ikke lige fatter er, hvor gemmer Sunes
> program sin log, den kan jeg ikke finde.

> [...]

Jeg har selv bøvlet med det program. Tryk "c" og afsøg alle mulighederne,
der er ikke så mange. I programmets hjælp-fil (eller på deres hjemmeside)
kan man læse om hvad de enkelte tests går ud på, og hvad fejlene går ud på,
ikke mindst. Programmet tæller fejl sammen efter hver test (#1, #2 osv) - se
selv efter hvornår fejlene dukker op, hos mig var det i test #5 og først
efter at systemet var blevet godt varmt - og i test #8, som går ud på det
samme. Jeg læste derefter om testene og blev (ikke meget) klogere. Ellers er
den allerbedste måde at teste for defekte ram at låne en blok fejlfri ram af
en ven - og så ellers give dem de samme udfordringer.

Man kan trykke "c" og 2 - for derefter at udvælge én enkel test. Den køres
så fortløbende indtil du stopper den igen. test 8 til 11 skal vælges
manuelt.

Venlig hilsen Peter Ulriksen

Jeg mener heller ikke jeg kunne finde nogen log...