Kystcup.dk
Fra : Lars Aagaard

Dato : 22-12-03 13:46

Kystfiskerkonkurrence på nettet.

En helt ny form for kystfisker konkurrence har set dagens lys.

Kystcup.dk løber over et helt år - fra oktober 2003 til oktober 2004.
Du er ikke bundet til noget bestemt fiskevand, alle danske kyster og fjorde
kan bruges i jagten på storfiskene.

Deltagelsen er GRATIS og der kræves ingen tilmelding.

www.kystcup.dk kan du læse om indrapportering og regler.
Alle rapporter som overholder de nævnte regler, deltager automatisk
i konkurrencen.

Der kan indrapporteres med tilbagevirkende kraft - fra 1. oktober 2003
- så alle har lige store chancer, uanset hvornår de springer på konkurrencen.

http://www.kystcup.dk kan stillingen følges løbende, og de flotte fisk kan beskues.

Præmiesummen er over 15.000,00 kr. og forventes at vokse yderligere.

Kig ind og deltag i konkurrencen om at blive Danmarks uofficielt "skrappeste" kystfisker.

Yderligere oplysninger på lars@fangster.dk eller på telefon nr.: 66156132

Med venlig hilsen
Lars Aagaard og Allan Overgaard
www.kystcup.dk

Fra : John Doe

Dato : 23-12-03 13:34

Min definition af den "skrappeste" kystfisker rækker noget videre end
nogle af de kystfiskere, der indtil nu har rapporteret havørreder ind
under "Stillingen".

Hvori består det "skrappe" ved at dunke en fisk, der tydeligvis er i
dårlig kondition og farvet, og som burde være genudsat? De fem første
kystfiskere på havørred-listen må da være farveblinde!!!

Hvad med at indføre konditionsfaktor som et optagelseskriterie?

Med kystfiskerhilsen
/John Doe

Fra : Jan Dalgaard Madsen

Dato : 23-12-03 13:49

John Doe <john.doe@nowhere.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:t7cguvkf1dfko07as3n9g691gcimcb5cjv@4ax.com...

> Hvad med at indføre konditionsfaktor som et optagelseskriterie?

4 ud af de 5 første på listen har en konditionsfaktor på over 1. To af dem
har enda en kf på over 1,2 som må betegnes som særdeles god. Hvad mener du
optagelseskriteriet skulle være mht kf

/Jan

Fra : Henrik Keller

Dato : 25-12-03 11:59

Hej John.

Den ørred som jeg har fanget har en kf på ikke mindre 1,27 !!! det må siges
at være en fisk i
fin kondition ?

Jeg er enig i, at farvet nedfaldsfisk skal genudsættes, men mon ikke du selv
vil tage sådanne en
fisk med hjem i den størrelse og kondition, selvom det er lidt farvet, og er
fanget i oktober ?

Henrik Keller