Begynderråd..
Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 22-12-03 12:00

Hej!

Jeg vil gerne i gang med at fiske, men jeg har ingen erfaring og intet
udstyr.. og dem af mine bekendte som fisker, har enten ikke tid eller lyst
til at lære mig at fiske.. Æv..

Jeg bor tæt ved kysten og norsminde fjord syd for århus.. Jeg sejler også
meget, og jeg har derfor adgang til båd.. Så jeg skal vel ha' noget grej,
som jeg kan fiske fra kysten(og båden) med.

Jeg vil gerne ha forslag til grej og gode råd om hvordan jeg skal få lært at
fiske.

/Herb

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-12-03 12:25

On Mon, 22 Dec 2003 12:00:20 +0100, "Herbert Giulio Garonfolo"
<dont@write.me> wrote:

>Jeg vil gerne ha forslag til grej og gode råd om hvordan jeg skal få lært at
>fiske.

Hej Herb.

Da jeg startede på kystfiskeri for nogle år siden, købte jeg bogen "På
kystfiskeri" af Niels Vestergaard. Det var en guldbog for mig og
fortæller alt hvad der er værd at vide.

Det med fiskeri fra båd, kender jeg desværre ikke noget til.

God fornøjelse.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-12-03 12:42

Herbert Giulio Garonfolo wrote:

> Jeg vil gerne ha forslag til grej og gode råd om hvordan jeg
> skal få lært at fiske.

Tag et kik på http://www.angling-eastjutland.dk - der finder du
mange gode informationer, og på http://www.samso.com/hojskolen
kan du læse om deres kurser i lystfiskeri.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-12-03 17:00

Hej Herbert

Du burde gå ind på 123nu.dk , der finder du en masse hjælp.

Hilsen Peter

Fra : Aske

Dato : 22-12-03 22:34

Der er ikke særligt lyse udsigter i området, men prøv at få en snak med
gutterne i Norsminde Jolleklub.

Fra : Herbert Giulio Garon~

Dato : 23-12-03 12:29

Hvad tænker du på, når du sir at der ik er lyse udsigter? Er der ikke lyse
udsigter for havmiljøet og fiskene? Eller er du ude i noget mere personligt?
Eller snakker du om, at der ikke er lyse udsigter for en "norsminde
lystfiskerforening"? uddyb lige lidt, tak. :)

/Herb

Fra : Steffen Skov

Dato : 24-12-03 09:44

Mon ikke der hentydes til de alt for få fisk i ÅrhusBugten!
Glædelig Jul
Steffen

Fra : Aske

Dato : 24-12-03 23:52

Ja der er småt med fisk,mellem Århus og Hou og har været det i flere år, men
kig ned alligevel, og få en snak om hvor chanserne er bedst, jeg er der hver
tirsdag formiddag for at chekke min båd, og se på vandet.
venlig hilsen og glædelig jul @ske

Fra : Steffen Skov

Dato : 26-12-03 12:05

Det er desværre ikke spor bedre nord for Århus. Fritidsfiskerne gider ikke
en gang sætte garn mere. Men vi må da håbe det bliver bedre igen.
Glædelig Jul
Steffen