Freebsd: Skal root være på a-slice?
Fra : no name

Dato : 22-12-03 17:20

Kan dette være mit problem?
Skal jeg mon prøve at omdøbe mine slices?

http://geodsoft.com/howto/dualboot/freebsd.htm siger
To install a new FreeBSD system, you must create a new '/' file system at a
minimum. If you do this in a slice with an existing '/' partition the
previous system will become inaccessible. You can normally tell that there
is a previous '/' mounted in the current slice, if any existing partition
name ends in an 'a'.

Leif

Fra : Christian Laursen

Dato : 22-12-03 17:25

"no name" <nogen@microsoft.com> writes:

> Kan dette være mit problem?

Det lyder sandsynligt. Der er vist folk, der har fået standard
bootloaderen til at virke med root på noget andet end 'a'
partitionen, men det er vist lidt langhåret.

Jeg har en maskine, hvor jeg fik lagt / på 'd' partitionen, og
der havde jeg lignende problemer. Det viste sig dog, at Grub
er ligeglad og fint kan finde ud af at / er på en anden partition,
så det blev min løsning på det.

Christian Laursen

Fra : no name

Dato : 23-12-03 08:31

"Christian Laursen" <xi@borderworlds.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder sandsynligt. Der er vist folk, der har fået standard
> bootloaderen til at virke med root på noget andet end 'a'
> partitionen, men det er vist lidt langhåret.

Søreme så.

Jeg kørte disklabel ad2s1 og omdøbte ad2s1e til ad2s1a og så kunne
freebsd-loaderen boote derfra.

Leif