win <-> Linux fil share Samba, hvad mere s~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-12-03 09:24

Hej,

Jeg har en slackware 9.0 der kører på samme LAN
som min windows 98 PC

Jeg har samba kørende på Linux boxen, og kan ad den vej
se den delte mappe der ligger på windows maskinen, ligeledes
kan jeg oprette et nyt underbibliotek.

Men linux boxen, ses ikke når jeg kigger i "network neighbourhood"
på windows PCen.. der er ingen problemer med at pinge hverken
den ene eller den anden vej.. Jeg har oprettet et delt bibliotek
på linux boxen.

Hvad mangler jeg i min installation, for at kunne dele filer mellem
min linux og windows PC, på samme måde som man deler filer
mellem 2 windows PCer ?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Carsten

Dato : 22-12-03 12:30

Petersen_Michael wrote:

> [...]
>
> Hvad mangler jeg i min installation, for at kunne dele filer mellem
> min linux og windows PC, på samme måde som man deler filer

Hej Michael
du skal share de biblioteker på din linux box du vil dele, højreklik på
biblioteket og du vil sandsynligvis have share nederst eller evt. i
egenskaber / lokal netdeling

/carsten

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-12-03 14:10

"Carsten" <spam@spam.dk> skrev i en meddelelse

Hej Carsten,

> du skal share de biblioteker på din linux box du vil dele, højreklik

> biblioteket og du vil sandsynligvis have share nederst eller evt. i
> egenskaber / lokal netdeling

Jeg har markeret et bibliotek, på linux boxen, som værende sharet

file:/root/gnurk

gnurk > permissions drwxr-xr-xr

så biblioteket "gnurk" burde være delt ok?

Hvis jeg fra min windows søger efter navnet på linux boxen
finder den ingen ting, og linux boxen / det delte linux bibliotek
vises ikke i networknighbourhood..

Fra : Carsten

Dato : 22-12-03 18:30

Petersen_Michael wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg fra min windows søger efter navnet på linux boxen
> finder den ingen ting, og linux boxen / det delte linux bibliotek

Hej Michael

ja det er ikke ligetil at få sådan en samba til at fungere
men det er noget med at du skal tilføje den win maskine som bruger på din
linux box ligesom brugeren på win maskine også skal være tilføjet som
bruger på linux boxen
prøv at kikke her http://sunsite.dk/samba/docs/

/Carsten

Fra : Carsten

Dato : 22-12-03 18:53

Carsten wrote:

> [...]
> men det er noget med at du skal tilføje den win maskine som bruger på din
> linux box ligesom brugeren på win maskine også skal være tilføjet som

prøv også at kikke her
http://www.linuxbog.dk/admin/bog/samba.html
Tillidsforhold mellem maskinerne
/Carsten