Overdragelse af linie og skift fra TDC -> ~
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-12-03 17:48

Hejsa,

Efter at have set CC's nye priser pr. februar 2004, så er jeg meget
interesseret i at skifte, da jeg gerne vi have deres 1024/512
forbindelse til 559 kr. om måneden.

Jeg vil dog gøre det på den måde, at jeg overdrager min linie til dem,
da jeg ved et tjek for ca. 3 år siden fik at vide, at der ikke var nok
kobber til at jeg kunne få ADSL hos CC. Det er også et ældre
lejlighedskompleks fra 50'erne, så det skal såmænd nok passe, at der
ikke er trukket nok kobber i bygningen.

Jeg vi også gerne slippe for mit fastnetabonnement og derved kunne
financere forskellen mellem min nuværende 512/128 hos TDC og CC's
1024/512.

Jeg ringede til CC i dag, men fik desværre fat i en fra kundeservice,
som ikke var helt stiv i proceduren. Han vidste helt tydeligt ikke,
hvordan det skulle forløbe og selvom han spurgte sine kollegaer blev det
ikke meget bedre.

Til sidst fik jeg at vide (tøvende), at jeg skulle opsige min ADSL hos
TDC og få en opsigelsesdato. Den skulle jeg oplyse til CC, som så ville
undersøge om de kunne levere ADSL på lininen, men jeg skulle beholde mit
fastnetabonnement indtil videre!

Er det virkelig sådan det skal gå for sig? Hvad nu hvis CC leverer ADSL
og det bliver installeret, kan jeg så lukke mit fastnetabonnment
bagefter? Jeg vil ikke ud i den situation at jeg bliver fanget med en
dyrere ADSL-løsning OG et fastnetabonnement. Kan de overhovedet levere,
hvis der ikke er nok kobber, hvis jeg ikke forinden har overdraget
linien til dem?

Ja, undskyld de mange spørgsmål, men jeg ved at andre herinde har
gennemgået det samme og jeg stoler ærligt talt mere på eksperterne
herinde end en vaklende kundeservice-ansat hos CC.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-12-03 21:05

René Frej Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja, undskyld de mange spørgsmål, men jeg ved at andre herinde har
> gennemgået det samme og jeg stoler ærligt talt mere på eksperterne
> herinde end en vaklende kundeservice-ansat hos CC.

Jeg opgav at få ADSL hos CC uden afbrydelse af længer varighed i min ADSL,
så jeg bestilte webspeed i sommers, og får så CC ADSL 5/1 og har opsagt min
webspeed 19/1 ~3 uger efter bindningsperioden udløber,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-12-03 22:01

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

> Jeg opgav at få ADSL hos CC uden afbrydelse af længer varighed i min ADSL,
> så jeg bestilte webspeed i sommers, og får så CC ADSL 5/1 og har opsagt min
> webspeed 19/1 ~3 uger efter bindningsperioden udløber,,,

Smart taktik, som jeg selvfølgelig også kunne bruge, men så skal jeg jo
vente i 6 måneder og det vil jo være mere besværligt og dyrere for alle
parter.

Man skulle tro det kunne koordineres bedre, men jeg fik at vide, at jeg
nok skulle vente en del nedetid, hvilket er ufedt når man har egen
mailserver!

Jeg håber på, at nogen der har været igennem samme process vil spare på
denne tråd, så jeg kan ringe til CC og forklare dem, hvordan de selv gør
det

Fra : Morten Davidsen

Dato : 23-12-03 22:18

Det er i de fleste tilfælde muligt at få overdraget ADSL-linjen fra en
udbyder til en anden. F.eks. TDC > CC ....
I dette tilfælde skulle nedetiden være minimal.

/MD

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-12-03 00:04

Morten Davidsen <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

> Det er i de fleste tilfælde muligt at få overdraget ADSL-linjen fra en
> udbyder til en anden. F.eks. TDC > CC ....
> I dette tilfælde skulle nedetiden være minimal.

Hvordan får man arrangeret dette når man får fat i en mindre kompetent
medarbejder hos CC? Jeg kan jo også risikere, at jeg får fat i en mindre
dygtig medarbejder hos TDC når jeg opsiger linien og der derved opstår
kludder.

Er der et eller andet man kan gøre? Kan jeg skrive til de to firmaer, så
jeg får kommunikeret sort på hvidt, hvad der skal ske, så ingen laver
ged i det?

Fra : Rander

Dato : 24-12-03 02:39

Wed, 24 Dec 2003 00:03:47 +0100 brugte René Frej Nielsen 20 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
>medarbejder hos CC? Jeg kan jo også risikere, at jeg får fat i en mindre
>dygtig medarbejder hos TDC når jeg opsiger linien og der derved opstår

Jeg er faktisk selv igang med at lave det samme stunt, og det er allerede
blevet mere end tydeligt for mig at du skal blande kundeservice HELT udenom
det, for de er nogenlunde lige så kompetente som regnskabsafdelingen hos
Tiscali.

Næh, prøv derimod at tage sagen op med deres support-afdeling! I mit eget
tilfælde er historien at jeg havde forhørt mig hos CC support om nogle
spørgsmål jeg ahvde, inden jeg skiftede fra Tiscali. Hos supporten fik jeg
at vide at jeg sagtens kunne få overflyttet mit kobberpar til CC (min ADSL
kører på rå kobber), bare de fik liniens EN-nummer. Nummeret skulle så
påføres min ordre, hvilket jeg kunne bede kundeservice om.

Nuvel. Jeg får oplyst EN-nummeret af Tiscali og ringer til kundeservice -
"har ADSL ... rå kobber ... EN-nummer" osv - og får svaret "Det kan
desværre ikke lade sig gøre!"

Ny opringning til support. "Vel kan det så lade sig gøre! Jeg undersøger
lige og ringer tilbage!" Joh, den med at ringe tilbage har jeg hørt
tre-fire gange før fra Tiscali, men til forskel fra Tiscali GJORDE han det
rent faktisk - et kvarter efter hang han i røret og sagde at hende i
kundeservice havde svaret som hun gjorde fordi hun ikke kunne finde
muligheden i ordresystemet. Han havde så vendt sagen med sin chef, der
prompte havde beordret to programmører til at tilføje muligheden til
systemet. Desuden havde supporteren sat en note på min ordre, at ingen må
pille ved den uden at konferere med ham først, for nu skulle han nok
personligt sørge for at få min ordre igennem så det bliver som JEG vil have
det!

Jeg drømmer om at det bliver så nemt. En TDC-tekniker flår mit stik ud fra
Tiscalis udstyr og flytter det over i TDCs d. 30. januar, hvor jeg har
opsagt Tiscali. At i det samme jeg opdager at linien er nede, blot kan
skifte router til CC's, og så kører den bare...

Det er nok ønsketænkning. Jeg forsøger at vænne mig til tanken om at
Tiscali (som sædvanlig) vil lave lort i det hele, så jeg risikerer op til 3
ugers nedetid...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Pas på ikke at forveksle bevægelse med handling. (Ernest Hemingway)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-12-03 07:00

Rander skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> kører på rå kobber), bare de fik liniens EN-nummer. Nummeret skulle så
> påføres min ordre, hvilket jeg kunne bede kundeservice om.

Så har det nok været en fra support der fortalte mig i sommers at det godt
kunne lade sig gøre at bestille overdragelse af kobberet fra TDC ADSL +
telefoni til ADSL hos CC uden telefonei noget sted, og så fået fat i
kundeservice og fået at vide at det ikke kunne lade sig gøre. Såderfor
skiftede jeg så min fastnet+ADSL ud med webspeed, og nu et halvt år sener
skifter jeg så det ud med CC ADSL,,,

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-12-03 10:55

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> wrote:

> [...]
> det, for de er nogenlunde lige så kompetente som regnskabsafdelingen hos

Jeg har tidligere skrevet frem og tilbage med en CC
kundeservice-medarbejder som tilsyneladende vidste meget om dette, så
måske jeg burde tage skriveriet op igen og få ham til at sætte det i
værk hos CC. Det virker lidt for satset at ringe op og bruge den
medarbejder man nu engang får fat i.