Billigste bredbånd?
Fra : Thomas Brejner

Dato : 22-12-03 15:54

Hej...
Jeg søger det billigste bredbånd det skal min være 256/128 og man skal have
fastip.... Hvad kan man anbefale?

Mvh Thomas Brejner

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 22-12-03 17:50

Thomas Brejner wrote:

> .... Hvad kan man anbefale?

Ikke at gå efter det billigste? Tele2 eller Tiscali er vist de
billigste. Med hvad dertil fører.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Benjamin

Dato : 22-12-03 20:35

Jan G. Nielsen wrote:

> Ikke at gå efter det billigste? Tele2 eller Tiscali er vist de
> billigste. Med hvad dertil fører.

Jeg er enig ...

--

/ Benjamin

Fra : Thomas Brejner

Dato : 22-12-03 22:29

Hmm tror jeg skal have fat i noget cybercity så.......
Mvh Thomas Brejner

Fra : Jan Richardy

Dato : 23-12-03 01:41

"Thomas Brejner" <Brejner@GrineFlippet.invalid> skrev i en meddelelse
> Hmm tror jeg skal have fat i noget cybercity så.......

Tjaa. Jeg har en meget billig og meget hurtig Tele2 forbindelse. De leverede
til tiden (ca. 5 uger efter bestilling), forbindelsen kører lige så hurtigt
som jeg betaler for og linjen har ikke været nede en eneste gang (mens jeg
har brugt den).

Så for mit vedkommende har jeg en billig (500 et eller andet kroner for
2048/512) forbindelse, som ikke har medført sig andet end glæde. Så lad dig
ikke skræmme af at Tele2 tidligere har haft problemer. Her i Århus kører det
som smurt, ihvertfald for mig, hehe.

--

Mvh. - JanR
"That's not a salesman. That's your father."

Fra : Benjamin

Dato : 22-12-03 20:35

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 25-12-03 19:06

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev i en meddelelse news:3fe7209a$0$95088

> Ikke at gå efter det billigste? Tele2 eller Tiscali er vist de
> billigste. Med hvad dertil fører.

For Tiscalis vedkommende betyder den lave pris ikke at man får et ringere
produkt, tværtimod.

Jeg ved ikke noget om Tele2, så det skal jeg ikke kommentere.

Fra : Kevin Simpson

Dato : 23-12-03 00:05

Jeg har Tiscali 256/256 for 295,-, og det virker uden problemer nogensinde.
Og det er let at komme igennem til deres hotline.
Ved ikke hvorfor der altid er nogen der bitcher dem.
De har måske haft en uheldig oplevelse.
Men jeg fik Tiscali fordi venner anbefalede det eller Cybercity.

Mvh. Kevin

Fra : SoS

Dato : 23-12-03 00:47

> [...]
| De har måske haft en uheldig oplevelse.
| Men jeg fik Tiscali fordi venner anbefalede det eller Cybercity.

1,9% af abonnenterne, 19% af klagerne.

Noget må de da gøre galt?

SoS

Fra : Calle.

Dato : 23-12-03 01:07

SoS wrote:

> 1,9% af abonnenterne, 19% af klagerne.
>
> Noget må de da gøre galt?

Ja statistikken er ikke til deres favør

--
Calle

Fra : kaare

Dato : 23-12-03 02:46

"Calle." <Fake@Fake.Fake> wrote in message

> Ja statistikken er ikke til deres favør

Så vidt jeg har forstået skulle produktet være glimrende... men det skulle
ikke være til at forlade igen.

.... hvis man ikke har planer om at forlade det, er det vel fint nok?? :)

Kaare

Fra : SoS

Dato : 28-12-03 15:59

| Så vidt jeg har forstået skulle produktet være glimrende... men det skulle
| ikke være til at forlade igen.
|
| ... hvis man ikke har planer om at forlade det, er det vel fint nok?? :)

Altså lidt ligesom at få en tatovering?
Når du først har sagt ja, er det bare ærgeligt ...

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-12-03 12:20

Hej Kevin Simpson, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Jeg har Tiscali 256/256 for 295,-, og det virker uden problemer
> nogensinde. Og det er let at komme igennem til deres hotline.

Jeg kan kun sige det samme efter 3½ års ADSL-erfaring (siden ADSL-
dumpingprisernes indtog forsommeren 2000).

Det er klippestabilt. Desuden: Primetime eller midt om natten - det
styrer lige fint derudad, hvis man ellers bortset fra jammerlige
nerværk, servere etc. i New Mexicos ørken, hvor Tiscali ikke har den
fjerneste indflydelse.

De få gange, jeg har haft brug for deres support (fx da lynet brændte
min routers WAN-side af sidst i maj 2002), har de været mellem
velkompetente og særdeles kompetente.

> Ved ikke hvorfor der altid er nogen der bitcher dem.

De havde ret sikkert alt for meget regningskludder gennem lang tid.
Skønt jeg ikke selv har været berørt, er der i hvert fald en håndfuld
kunder af slagsen, jeg nærer stor tillid til, som har.

Og det er nemmere at få et dårligt rygte til at hænge ved end at komme
af med det.

Det er rimelig sørgeligt, at egentlige ISP-ting konsekvent har været i
topklasse, mens udenomsting (HK-området samt slipsefolket) har
slingret. Specielt frustrerende må det have været/være for de teknisk
præget ansatte. Min eneste undren er, at jeg stadig ikke har læst
avisoverskrifter om, at nogle frådende teknikere af uransagelige grunde
pludselig smed en flok slipsefolk i havnen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Ivar Madsen

Dato : 24-12-03 07:40

Rudi Stegen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Og det er nemmere at få et dårligt rygte til at hænge ved end at komme
> af med det.

Dengang jeg startede som turistbuschauffør lærte jeg at der skal 10 gode
oplevelser til at opveje en dårlig.
dvs. læser du 10 tråde på usenet/snarker med venner/overhøre andres samtale
i bussen osv. så skal du høre om 100 gode oplevelser på samme måde, før du
nedlegigere de 10 dårlige.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Thomas Brejner

Dato : 23-12-03 12:54

Har tiscali også fastip så det er muligt at sætte en webserver op?
Mvh Thomas Brejner

Fra : Lars Christensen

Dato : 23-12-03 14:15

On Tue, 23 Dec 2003 12:54:15 +0100, "Thomas Brejner"
<Brejner@GrineFlippet.invalid> wrote:

>Har tiscali også fastip så det er muligt at sætte en webserver op?

Ja hvis du har Bredbånd Plus.

--
Lars
Skal det gå ad helvede til, så skal det gå med musik

Fra : Christian Haugwtz

Dato : 23-12-03 16:59

Jeg har lige skrevet en post om mit forhold til tiscali.

Og så vandt de jo lige en negativ guldmedalje i kontanten.
Mht. Tele2 har et par af mine venner får nyligt fået tele2, møg billigt, men
nettet har været nede mindst engang om ugen i de første par måneder og i
starten var det mange gange om ugen.

mvh christian Haugwitz

Fra : Cod@

Dato : 25-12-03 09:36

"Christian Haugwtz" <christian@haugwitz.net> wrote in message
> [...]
men
> nettet har været nede mindst engang om ugen i de første par måneder og i

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Kun 1 gang om ugen, så har de været heldige, der er bare så meget dårligt at
sige om Tele2 internet at jeg faktisk slet ikke orker det, eneste positive
er at de nu har fået styr på hastigheden, stabiliteten er ikke noget der
findes hos dem , og for 2 dage siden fandt du ud af at alle deres kunder med
dynamisk IP skulle have nye IP'er, måske ikke alle kunder men jeg kender da
de første 14 der skiftede, rigtig fedt når man køre server og er taget på
juleferie.
Jeg glæder mig til 02-03-04 så kan jeg nemlig skifte til tele.dk igen.
mvh
Cod@
dc-hub
piratcom3.no-ip.org

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-12-03 10:03

Cod@ skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> da de første 14 der skiftede, rigtig fedt når man køre server og er taget

Man køre da heller ikke server på dynamisk IP. Kan man ikke få statisk IP,
så bruger man dyndns.dk eller ligende, og så har soft der holder øje med om
IP'en skifter, og som så opdatere dyndns.dk ellers er det ens egen skyld at
det går i ged,,,

Fra : Cod@

Dato : 25-12-03 11:06

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message

> [...]
at
> det går i ged,,,
> ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
meget muligt men nu kørte jeg så server hos tele.dk med dynamisk IP i næsten
4 år uden den skiftede , med mindre jeg selv havde lukket ned i længere tid,
og sådan er det hos alle ordentlige udbydere, en dynamisk IP må bare ikke
skifte helt umotiveret sådan er det nu en gang.
mvh
Cod@

Fra : René

Dato : 25-12-03 11:49

On Thu, 25 Dec 2003 11:06:29 +0100, "Cod@" <Cod@usaa.com> wrote:

[dynip]

> [...]
>og sådan er det hos alle ordentlige udbydere, en dynamisk IP må bare ikke
>skifte helt umotiveret sådan er det nu en gang.

Hvorfor skifter du så ikke til CC der for du fast ip plus lån af
router for den pris der står på deres hjemmeside. Der er ikke noget
med leje af router plus 10 kr ekstra for fast ip

Hilsen René

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-12-03 12:36

> [...]

> længere tid, og sådan er det hos alle ordentlige udbydere, en dynamisk IP
> må bare ikke skifte helt umotiveret sådan er det nu en gang.

ISP'en må ændre en dynamisk IP lige så ofte det passer denne, og uden nogen
grund, andet end bare for sjov. En Statisk eller fast IP derimod, den må de
ikke bare ændre, og slet ikke uden god grund, og med varsel.

Ved du overhovedet hvad dynamisk betyder?

Fra : Nicki Brøchner Niels~

Dato : 25-12-03 12:55

Ivar Madsen wrote:
> ISP'en må ændre en dynamisk IP lige så ofte det passer denne, og uden nogen
> grund, andet end bare for sjov. En Statisk eller fast IP derimod, den må de
> ikke bare ændre, og slet ikke uden god grund, og med varsel.

Hvad ISP'en må og ikke må står i dine kundevilkår (Den aftale du har
indgået med ISP'en ved oprettelse af ADSL'en)

Ergo vil du være sikke på under hvilke forhold udbyder må give dig en ny
ipadresse skal du lige Genlæse dine kundevilkår

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-12-03 13:12

Nicki Brøchner Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> Ergo vil du være sikke på under hvilke forhold udbyder må give dig en ny
> ipadresse skal du lige Genlæse dine kundevilkår

UPS, jeg ser nu at jeg i farten kom til at skrive "må" og ikke "bør" som det
retteligt skal være, når vi snarker TDC "fast IP",,,

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 25-12-03 23:53

> [...]

> grund, andet end bare for sjov. En Statisk eller fast IP derimod, den må de
> ikke bare ændre, og slet ikke uden god grund, og med varsel.

Jo, den må udbyderne faktisk godt ændre. Og du afholder selv evt.
udgifter ved det. Men der skal gives et varsel (grunden til det skal
ikke oplyses).

> Ved du overhovedet hvad dynamisk betyder?

Det gør han øjensynligt ikke. Men husk nu ovenstående også.

/Jan

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-12-03 00:26

Jan G. Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> En Statisk eller fast IP derimod, den må de
> Jo, den må udbyderne faktisk godt ændre.

Se mit svar til Nicki B.

> Og du afholder selv evt.
> udgifter ved det. Men der skal gives et varsel (grunden til det skal
> ikke oplyses).

Nu er det længe siden jeg har læst på TDC betingelserne, men det forkommer
mig ikke at TDC skal give varsel. Men de bør give varsel. Skal og Bør har
to forskellige betydninger,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-12-03 17:25

"Cod@" <Cod@usaa.com> skrev i en meddelelse
> en dynamisk IP må bare ikke
> skifte helt umotiveret sådan er det nu en gang.

Jævnfør?

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-12-03 09:25

"Cod@" <Cod@usaa.com> skrev i

> [...]
> selv havde lukket ned i længere tid, og sådan er det hos alle
> ordentlige udbydere, en dynamisk IP må bare ikke skifte helt

Sikke dog noget fordrukkent sludder!

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse