Billeder i The Master Genealogist
Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 17-12-03 18:13

Hej Gruppe
Hvis jeg nu har et gruppebillede, kan jeg så angive at dette billede skal
vises for eksempelvis person nummer 1, 8 313 og 512?

Ole Gyldenløve
e-mail ole @ gyldenlove.da

Fra : torleif haugødegård

Dato : 17-12-03 20:56

Ole Gyldenløve:

>Hej Gruppe
>Hvis jeg nu har et gruppebillede, kan jeg så angive at dette billede skal
>vises for eksempelvis person nummer 1, 8 313 og 512?

For hver av personene legges det inn en link til den samme bildefil.
Bruk Bilagsmappen for hver person.
Flere bilder kan legges inn samtidig ved klikk-og-trekk fra Windows
Udforsker.

Eksempler:
http://www.tha.no/skjermbilder.htm
http://www.tha.no/rapporter.htm

Torleif Haugødegård, Hamar
tha@tha.no
www.tha.no

Fra : Ole Gyldenløve

Dato : 17-12-03 21:55

> For hver av personene legges det inn en link til den samme bildefil.
> Bruk Bilagsmappen for hver person.
> Flere bilder kan legges inn samtidig ved klikk-og-trekk fra Windows
> Udforsker.

Ja, den er jeg med på. Men hvis jeg nu vil knytte en kommentar til, så er
jeg altså nødt til at knyttet kommentarer til de enkelte personer og ikke
kun til selve billedet?

mvh
Ole

Fra : torleif haugødegård

Dato : 18-12-03 19:17

Ole Gyldenløve:

>Ja, den er jeg med på. Men hvis jeg nu vil knytte en kommentar til, så er
>jeg altså nødt til at knyttet kommentarer til de enkelte personer og ikke
>kun til selve billedet?

Her er en bedre løsning enn den jeg nevnte først:

Gruppebildet antas å gjelde en hendelse der personene 1, 8, 313 og
512 var deltakere, kanskje en begravelse av person 1.

Da kan du registrere begravelsen på person 1, legge til person 8, 313
og 512 som vitner til begravelsen og dessuten registrere gruppebildet
som en bildefil for begravelsen. Legg også inn fritekstlig kommentarer
til bildet.

Når du så setter person 8, 313 eller 512 i fokus i skermbilledet
Detaljer vil det stå at de var vitner til hendelsen begravelse av
person 1, og bildeteksten vil også være synlig.
Altså kun én registrering av bilde og bildetekst.

Torleif Haugødegård, Hamar
tha@tha.no
www.tha.no