registrering af 2. håndsoplysninger
Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 15-12-03 22:14

Hej,

Mit spørgsmål illustreres bedst med et eksempel:

Jeg har en bestem ane registreret i mit PC-program (PAF5). Via nettet får
jeg så kontakt til en anden slægtsforsker der oplyser at han har set i et
skifte at faderen hedder sådan-og-sådan. På den ene side vil det være dumt
ikke at registrere faderen og relationen til min "sikre" ane for det kan jo
på et tidspunkt være lige den brik der får nogle ting til at falde på plads,
men på den anden side bliver det jo hurtigt uoverskueligt hvad der er
"rigtige" bekræftede oplysninger og hvad der er 2. hånds (og usikre).

Gode ideer er velkomne.

vh
Erik

DK: fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar
EN: remove "NOSPAM_" from my emailadr. on direct reply

Fra : Bjarne Bidstrup

Dato : 15-12-03 22:33

Hej Erik

Jeg benytter BK og der er det muligt at "rate" kilder som sikre, usikre m.v.

Derudover noterer jeg i personens biografi på sønnen at han er "måske søn af
........." samt kilde til hvor jeg har fået oplysningen fra.

Herefter kan jeg i ro og mag ved en senere lejlighed forfølge det oplyste
spor ved selvsyn i kilden.

MVH

Bjarne Bidstrup

"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en