WU FTPD
Fra : ZAP

Dato : 19-04-01 13:01

Det tager en evighed, at connecte til WU.ftpd. Hvad gør jeg forkert?

(Linux mandrake 7.2)

Fra : Thomas Albech

Dato : 19-04-01 13:14

Er det kun gennem FTP eller er det også ved f.eks. telnet?

Hvis det er med andre services også kan det være et DNS problem.

/Thomas

Fra : ZAP

Dato : 19-04-01 17:39

"Thomas Albech" <thomas@albech.dk> skrev i en meddelelse
> Er det kun gennem FTP eller er det også ved f.eks. telnet?
>
> Hvis det er med andre services også kan det være et DNS problem.
>
> /Thomas
>
> "ZAP" <presario266@hotmail.com> wrote in message

Problemet er der kun ved FTP...

Fra : Jesper Yde

Dato : 19-04-01 14:11

Kører du gennem en router/firewall? I så fald skal du huske at mappe port
113 (tror jeg det er)

mvh
Jesper

Fra : ZAP

Dato : 19-04-01 17:38

"Jesper Yde" <jesper.hansen2@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Kører du gennem en router/firewall? I så fald skal du huske at mappe port
> [...]

Jeg kører gennem en Cisco ADSL router, hvordan mapper jeg en port??

Når jeg connecter internet er der ingen problemer...

Fra : Jesper Yde

Dato : 19-04-01 18:21

Hvis du har serveren på "default ip" nr. er det ikke det der er problemet.
Men hvis du serveren på et andet ip nr. skal du mappe porten "138" til det
ip nr. din server har.

set nat entry add "din router ip" 138 "dit ekstern ip" 138 tcp
write

(det var vist port 138!)

mvh
Jesper

Fra : Kent Friis

Dato : 19-04-01 18:22

Den Thu, 19 Apr 2001 19:20:56 +0200 skrev Jesper Yde:
> [...]
>ip nr. din server har.
>
>set nat entry add "din router ip" 138 "dit ekstern ip" 138 tcp

138 er en af NetBios (aka. Lan Manager aka. Windows filsharing) portene.

113 er ident.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - sidste billede: planets.png

Fra : Jesper Yde

Dato : 19-04-01 18:30

Ups - Ja du har ret - det er port 113 - tak!

Fra : ZAP

Dato : 19-04-01 19:01

> Ups - Ja du har ret - det er port 113 - tak!

Genialt, nu virker det! Mange tak...
(Hvad er det nu lige port 113 gør???)

ZAP

Fra : Jesper Yde

Dato : 19-04-01 20:08

Forklaring fra http://www.landfield.com/wu-ftpd/ :

Logins to the ftp server take a long time, after that things run smooth

Possible causes: IDENT (RFC931) lookup is enabled in wu-ftpd. This has a
timeout of 10 seconds. If the protocol (port 113) gets blocked by a firewall
or suchlike, it will wait for timeout. Or, DNS lookups take a long time
because of broken dns.

mvh
Jesper

Fra : Allan Olesen

Dato : 19-04-01 23:15

"ZAP" <presario266@hotmail.com> wrote:

>(Hvad er det nu lige port 113 gør???)

# grep 113 /etc/services
auth 113/tcp authentication tap ident

ident sender nogle oplysninger om dig tilbage til ftp-serveren. Nogle
ftp- og mail-servere sender som standard en ident-forespørgsel, når du
forsøger at forbinde til dem. Hvis de ikke får svar, skal du vente på
timeout, før de fortsætter.

Jeg bryder mig dog ikke om at give andre den slags adgang, så jeg har
i stedet sat min maskine op til at REJECTe den slags pakker, som det
hedder i ipchains - altså svare tilbage, at den ikke gider snakke med
serveren, i stedet for bare at ignorere forespørgselen. Det må du også
kunne gøre med din router.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer