hjælp søges til samba og roaming profile~
Fra : Brian Hemstedt

Dato : 19-04-01 12:58

Jeg er ved at sætte en samba op med roaming profiles.

Fildeling og adgang til denne er der ingen problemer i, men profilerne
giver mig gråt hår...

Windows maskinerne er sat til at logge på sambamaskinen's PDC og køre et
lille simpelt logonscript der sætter tiden og mapper et par drev...jeg er
af den opfattelse at windows maskinerne selv laver profilen og smider den
op når PDC'en giver den et 'logon path' og 'logon home' hvor første peget
på hjemmebiblioteket og næste peger på 'profiles' biblioteket (som ligger
i hjemmebiblioteket).

Men der laves ingen profile på serveren...brugerne har fuld skriveadgang
i pågændene foldere.

Kan nogen hinte mit på den rette vej.

Lidt om opsætningen

Klienterne kører Windows 98 2. edition (dk)

Serveren kører RedHat 7.0
Samba pakkerne er:
   samba samba-client-2.0.7-21ssl
   samba-2.0.7-21ssl
   samba-common-2.0.7-21ssl

og smb.conf ser således ud:

[global]
workgroup = ADM
netbios name = FIL_SERVER
server string = Fil Server
encrypt passwords = Yes
log file = /var/log/samba/%m.log
max log size = 0
time server = Yes
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192

logon script = %U.bat
logon path = \\%N\%U
logon home = \\%N\%U\Profiles

domain logons = Yes
os level = 34
preferred master = Yes
domain master = Yes
dns proxy = No
wins support = Yes

[homes]
comment = Home Directories
writeable = Yes
browseable = Yes

[programmer]
comment = programmer
path = /home/programmer
writeable = Yes

[netlogon]
comment = The domain logon service
path = /etc/samba/logon-scrpt
browseable = No

Fra : Mr. Funny

Dato : 21-04-01 00:30

On Thu, 19 Apr 2001 13:57:54 +0200, Brian Hemstedt <brian@it-bakken.dk> wrote:
>Jeg er ved at sætte en samba op med roaming profiles.
>
>Klienterne kører Windows 98 2. edition (dk)

Jeg mener at have hørt, at det kun er noget NT og 2K kan, er det mig der er
galt på den?

- Chano Andersen

Fra : Kent Friis

Dato : 21-04-01 19:55

Den Sat, 21 Apr 2001 01:30:24 +0200 skrev Mr. Funny:

>Jeg mener at have hørt, at det kun er noget NT og 2K kan, er det mig der er
>galt på den?

Jeg har set det virke på win95 dengang jeg var under uddannelse
(skærmfarver, ikoner m.m. flyttede med fra PC til PC, jeg går ud fra
at det er det I snakker om).

Mvh
Kent
--