fra matrikel til vej
Fra : guffas

Dato : 08-12-03 23:16

Hej,

Jeg ved der et sted på nettet hvor man kan "veksle" et matrikkelnummer til
nugældende vejnavn og nummer, men jeg kan ikke finde det.

pft
Erik

DK: fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar
EN: remove "NOSPAM_" from my emailadr. on direct reply

Fra : Brian Jensen

Dato : 09-12-03 00:56

In article <3fd4f81a$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk says...
> Hej,
>
> Jeg ved der et sted på nettet hvor man kan "veksle" et matrikkelnummer til
> nugældende vejnavn og nummer, men jeg kan ikke finde det.

www.ois.dk kan du søge på adressen. Har du ikke den exakte, kan du
indtaste en i nærheden og så på kortet slå matrikelvisning til og derfra
pejle dig ind.

Mvh
Brian

Fra : Brian Jensen

Dato : 09-12-03 00:59

In article <MPG.1a3f2e07df0f4d189896e5@news.tele.dk>,
suntrip@INGENSPAMtiscali.dk says...
> [...]
>
> På www.ois.dk kan du søge på adressen. Har du ikke den exakte, kan du
> indtaste en i nærheden og så på kortet slå matrikelvisning til og derfra

Ups, der huskede jeg forkert. Det var på www.grundkortfyn.dk jeg havde
denne funktion.
Hvis adressen tilfældigvis skulle være på Fyn, kan jeg så anbefale den

Mvh
Brian

Fra : guffas

Dato : 09-12-03 16:57

hej Brian,

Men problet er netop at jeg kender metrikkelnr. men jeg har ingen aning om
vejnr.

vh
Erik

Fra : K. Thidemann

Dato : 09-12-03 19:54

Er det denne side du tænker på

http://tm.ringamt.dk/arealinformation/

Andre amters arealinformation

Lokalitetssøgning

Søgeindgang: matrikel

Kommune:

Ejerlav:

Mvh
Ketty Thidemann

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-12-03 06:20

Mon, 8 Dec 2003 23:15:46 +0100, skrev guffas:

>Jeg ved der et sted på nettet hvor man kan "veksle" et matrikkelnummer til
>nugældende vejnavn og nummer, men jeg kan ikke finde det.

Hvor i landet er det? Hvis det er Viborg amt, kan du søge på bl.a.
matrikelnummer på deres GIS-server:
<http://131.165.211.24/arealinfo/ai_indsgn.asp>

Der findes sikkert tilsvarende services for andre amter.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk

Fra : guffas

Dato : 10-12-03 17:23

Det drejer sig om Århus Amt, og de har godt nok muligheden for en grafisk
visning af en matrikkel - altså der vises på fx. et luftfoto hvor jorden til
en bestemt matrikel ligger, men for det første kan man ikke se hvilken
ejendom jorden tilhører, og for det andet kan man ikke se adressen.
vh
Erik

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-12-03 17:46

Wed, 10 Dec 2003 17:22:40 +0100, skrev guffas:

> [...]
>en bestemt matrikel ligger, men for det første kan man ikke se hvilken
>ejendom jorden tilhører, og for det andet kan man ikke se adressen.

Prøv at gå ind på Århus Amts hjemmeside på adressen
<http://www.gis1.aaa.dk/website/IMSPortal/Portalamt122/start.cfm?caller=../../AAAViewer&komnr=&ejdnr=>.
Hvis din newsreader smadrer linket, så brug dette short link:
<http://makeashorterlink.com/?P296125C6>

Er det dér?

Hvos jeg søger og finder mit gamle hus i Sondrup, får jeg ganske
rigtigt et kort hvor matriklen er tegnet ind med rødt, men der står
skam også vejnavne og husnumre, hvilket vel er det du søger?

Ellers smid matrikelnummer, ejerlaug og kommune her, så kan vi andre
også lege med

Når du så har fundet postadressen, kan du jo gå ind i
Vurderingsfortegnelsen og se hvem der har ejendommen nu og hvad
skidtet er vurderet til
<http://vurdering.netborger.dk/>

Fra : guffas

Dato : 10-12-03 21:54

Hej Kurt,

ja, det er der jeg har fosøgt mig med at søge:

Hadsten Kommune, Vissing by, Vissing ejerlav og matrikel 14a (i 1844 var det
godt nok bare nr. 14 så den er siden blevet opdelt, men det er vel normalt
a-nummeret som er den oprindelige paracel).

jeg kan som sagt godt få vist hvilken jord der hører til, men hvor aflæser
du vejnavn og husnr på den ejendom der hører til 14a?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 11-12-03 07:27

Wed, 10 Dec 2003 21:53:30 +0100, skrev guffas:

> [...]
>
>jeg kan som sagt godt få vist hvilken jord der hører til, men hvor aflæser
>du vejnavn og husnr på den ejendom der hører til 14a?

Jeg klikker på fanebladet og vælger den pågældende matrikel i Vissing.
Frem kommer det centrale Vissing med en kæmpestor mark i rød farve.
Umiddelbart kan det være list svært at fagøre hvilken ejendom jorden
tilhører, men både nederst og øverst i arealet, ligger der ejendomme
med flere bygninger, så det er nok en af dem.

Man kan umiddelbart se, at den sydlige ejendom ligger på
Hadstenvejvej, men ikke nummeret. Det kan man hvis man bruger
zoomværktøjet - den hedder Hadstenvej 61. Samme procedure for den
nordlige ejendom, der hedder Vissingvej 27.

Du kan iøvrigt i boksen øverst i billedet vælge et andet grundkort,
f.eks. "Matrikelkort/Bygninger", men det hjælper altsammen ikke meget.
Jeg har checket nogle af de oplagte gårde i vurderingsfortegnelsen,
men enten er det ikke de rigtige, eller også fjæler 14a sig i
massebetgenlsen for en ejendom med flere matrikler: "Matr. nr. 10 A
m.fl."

Det kan jo godt være, at den går der oprindeligt har ligget på 14a er
nedrevet. I hvert fald fremgår det, at det nok at ham der har den
store gård på matr. 6A der i dag ejer 14a.

Nå, det var en lang snak om ingenting. Jeg kan ikke give dig
resultatet. Men hvis du er desperat, så ring til Teknisk Forvaltning i
Hadsten kommune - de ved det helt sikkert og mon ikke de er så flinke,
at de giver dig oplysningen?

Fra : guffas

Dato : 11-12-03 17:58

Hej Kurt,

Jeg var ikke opmærksom på at man kunne se husnumrene når man zoomede ind.

Tak for hjælpen

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 11-12-03 19:04

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse

snip

> [...]
> men enten er det ikke de rigtige, eller også fjæler 14a sig i
> massebetgenlsen for en ejendom med flere matrikler: "Matr. nr. 10 A

Inde på KMS hjemmeside kan du finde ud af hvilke mat. nr. der hører sammen,
men der får du ikke gadenavnet. Størrelse og tinglyste klausuler oplyses.

Svend Aage Mikkelsen

Fra : guffas

Dato : 11-12-03 21:30

hej Svend Aage,

Hvor på KMS' hjemmeside kan du se dette?

vh
Erik

Fra : Svend Aage Mikkelsen

Dato : 11-12-03 23:17

"guffas" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hej Svend Aage,
>
> Hvor på KMS' hjemmeside kan du se dette?
>
> vh
> Erik

Det kan du her:
http://www.kms.dk/C1256AED004E87BA/(AllDocsByDocId)/D4480CC199D87AB8C1256B1A00347124?open&omr=ERVONLINE

Linken er sandsynligvis delt, men gå ind på www.kms.dk.
Søg på matrikelnumre og udfra liste vælg Matrikel-info
Fra denne side vælges åbn matrikel-info og du taster kommune, ejerlav og
matrikelnummer ind.
Se i øvrigt vejledningen på siden.

Svend Aage

Fra : guffas