Poppers
Fra : Jakob

Dato : 18-12-03 16:02

Ja, de fleste vil sikkert skrige og sige det er vanvittigt farligt...
Men er det ikke en typisk overreaktion i Danmark. Forbyd, forbyd,
forbyd. Glemmer aldrig da der var et par meget unge teenagere, der tog
for mange koffeinpiller. Straks blev koffeinpiller receptpligtig.
Noget så uskyldigt som koffeinpiller, som har kommet mange stressede
studerende til gode, skulle forbydes fordi medierne fokuserede på et
par dumme teenagere.
Jeg er så meget modstander af at man forbyder, fordi nogle enkelte
ikke kan styre sig. Det er ikke sådan samfundet skal være bygget op.

Og Poppers. Ja nu vil de kæmpe meget hårdt for at få forbudt dette. Er
der reelt set noget virkeligt farligt over dette? Ja ALT er farligt i
overdrevne mængder, ellers hvis det er stærkt vanedannende, men
ellers?

Fra : arc@na

Dato : 18-12-03 16:21

Jakob <mdkis@hotmail.com> wrote in news:r6g3uv0fpke2ugs97jhjq9rt8lobm50ksd@
4ax.com:

> Ja, de fleste vil sikkert skrige og sige det er vanvittigt farligt...

Hvad vil du egentlig med dit indlæg?

arc@na

Fra : Jakob

Dato : 18-12-03 16:51

On 18 Dec 2003 15:20:50 GMT, "arc@na" <this@ress.is.invalid.com>
wrote:

>Jakob <mdkis@hotmail.com> wrote in news:r6g3uv0fpke2ugs97jhjq9rt8lobm50ksd@
>4ax.com:

>Hvad vil du egentlig med dit indlæg?

Oplæg til en diskussion om sundhedspolitik. Vil du mene der er
offopic? Eller hvad vil du egentlig med dit svar?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 16:56

Jakob wrote:

> Oplæg til en diskussion om sundhedspolitik. Vil du mene der er
> offopic? Eller hvad vil du egentlig med dit svar?

hmm... off-topic er den ikke, men jeg kan heller ikke lige finde ud af hvad
dit formål egentlig er......
på mig virkede det lidt som om du havde et statement du ville af med.... og
det er da også fint ;)
men hvori ligger oplægget??

--
Knus, Sabina.
"What you know you can't explain. But you feel it. You've felt it your

Fra : Jakob

Dato : 18-12-03 17:34

On Thu, 18 Dec 2003 16:56:15 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

>Jakob wrote:
l du egentlig med dit svar?

> [...]
>dit formål egentlig er......
>på mig virkede det lidt som om du havde et statement du ville af med.... og

Ethvert statement indeholder et oplæg til debat. Mit gør i hvert fald.
Jeg redegør for hvad det er jeg finder kritisk ved den danske
sundhedspolitik. I kan være enige eller uenige, men det bliver da ikke
smartere med en masse åndsvagt udenomsnak som nu her.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 18:04

Jakob wrote:

> [...]
> sundhedspolitik. I kan være enige eller uenige, men det bliver da ikke
> smartere med en masse åndsvagt udenomsnak som nu her.

jamen mit problem er sådan set at jeg ikke rigtig kan se hvad det er der
skal debatteres.....
det kan godt være du selv føler du har redegjort for din mening, og det er
også helt fint, men jeg har lidt svært ved at se hvorfor min mening er
relevant i henhold til dit indlæg......

du langer ud både efter "forbyde"politikken og koffeinpiller og medierne og
samfundet..... og det har du al mulig ret til...... men hvad er det præcist
du vil debattere.......
er det poppers, koffeinpiller, samfundet eller mediernes holdning til disse,
eller er det reelt påstanden om at Poppers er farlige???
det er nemmere at føre en debat hvis emnet er klarlagt :)

Fra : Jakob

Dato : 18-12-03 18:26

On Thu, 18 Dec 2003 18:04:22 +0100, "Sabina Hertzum"
<sabina@mandezonen.dk> wrote:

> [...]
>eller er det reelt påstanden om at Poppers er farlige???
>det er nemmere at føre en debat hvis emnet er klarlagt :)

Jeg synes ikke det kan være mere tydeligt.

"Jeg mener at "Danmark" overreagerer i medicinske spørgsmål" Jeg
argumenterer hvorfor og giver konkrete ekspempler. Vær uenig eller
enig.

Men jeg ligger ingen låg på. Hvis nogen har en holdning til Poppers
kunne jeg også godt tænke mig at høre den.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-12-03 19:15

Jakob wrote:

> Jeg synes ikke det kan være mere tydeligt.

det er jeg så uenig i*G* men tak alligevel fordi du klarlagde det for mig ;)

> "Jeg mener at "Danmark" overreagerer i medicinske spørgsmål" Jeg
> argumenterer hvorfor og giver konkrete ekspempler. Vær uenig eller
> enig.

uenig...... jeg mener at der bør være større kontrol med
medicinalindustrien......
jeg synes det er grotesk at den instans der skal kontrollere
medicinalfabrikanterne også har et tæt samarbejde med disse..... jeg synes
det er dobbeltmoralsk.....
"danmark" skal være mere kritisk med hvilke stoffer de propper i deres
krop..... de offentlige instanser skal være bedre til at lytte til
erfaringer udefra..... og være hurtigere til at træde ind....

> Men jeg ligger ingen låg på. Hvis nogen har en holdning til Poppers
> kunne jeg også godt tænke mig at høre den.

der må jeg så være dig et svar skyldig.... kender ikke poppers og har intet
ønske om at prøve dem ;)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-12-03 19:38

> Og Poppers. Ja nu vil de kæmpe meget hårdt for at få forbudt dette.

Hvad er Poppers, og hvorfor er det forbudt? Eller giver svaret på første
spørgsmål også svaret på andet?

Mvh Maria

Fra : Hans

Dato : 18-12-03 19:53

> Hvad er Poppers, og hvorfor er det forbudt? Eller giver svaret på første
> spørgsmål også svaret på andet?

Her er lidt info:

http://www.dancesafe.org/documents/druginfo/poppers.php

/ Hans

Fra : arc@na

Dato : 18-12-03 20:30

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in news:3fe1f4a1$0$9745
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hvad er Poppers, og hvorfor er det forbudt? Eller giver svaret på første
> spørgsmål også svaret på andet?

Poppers er organisk opløsningsmiddel, som giver en rus af at blive
inhaleret. Ud over at den slags ødelægger myelinskederne omkring
nervebanerne, kan det også forårsage hjertestop hos disponerede.

Og så er det noget, som hard-core læder-bøsser bruger til at forlænge deres
orgasme med. Det forhandles mest i Istedgade eller - uden for Kbh - i
pornoshops.

arc@na

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-12-03 21:07

> Og så er det noget, som hard-core læder-bøsser bruger til at forlænge
deres
> orgasme med. Det forhandles mest i Istedgade eller - uden for Kbh - i
> pornoshops.

Nå, så er det derfor jeg ikke kendte udtrykket

Mvh Maria

Fra : arc@na

Dato : 18-12-03 21:30

> Nå, så er det derfor jeg ikke kendte udtrykket

Jeg vil da gerne bevise overfor dig, at jeg ikke er bøsse (tror jeg nok,
måske...)

arc@na

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-12-03 22:02

> Jeg vil da gerne bevise overfor dig, at jeg ikke er bøsse (tror jeg nok,
> måske...)

Lad det bare hvile - jeg tror dig (til gengæld må jeg være bøsse - jeg er
kun til mænd).

Mvh Maria

Fra : arc@na

Dato : 18-12-03 22:06

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> wrote in news:3fe21659$0$9726
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Lad det bare hvile - jeg tror dig (til gengæld må jeg være bøsse - jeg er
> kun til mænd).

OK, så er jeg lesbisk... )))

arc@na
Kommunisterne dræbte kun 100 millioner -
LAD OS GIVE DEM EN CHANCE TIL!