Hvor meget er mg?
Fra : Lasse

Dato : 16-12-03 20:14

Nu har jeg spurgt et par jeg kender og søgt lidt på nettet. Men ingen ved
hvor meget et mg svarer til i gram??

Skal der 1000mg til et gram?

Planen var at jeg skulle tage 5g B5 vitamin om dagen. Men når der står at EN
kapsel indeholder 500mg ren krystalliseret B5 vitamin, hvor mange skal jeg
så tage for at komme op på f.eks. 5g?

På forhånd tak

Hilsen
Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-03 20:23

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> wrote in message
> [...]
EN
> kapsel indeholder 500mg ren krystalliseret B5 vitamin, hvor mange skal jeg

Ja, der går 1000mg på et gram. Deraf navnet milligram (mg). Ergo skal du
tage 10 x 500mg tabletter for at opnå 5g. 5g B5 vitamin om dagen lyder godt
nok af sygeligt meget. Må man have lov at spørge hvorfor?

Fra : Lasse

Dato : 16-12-03 20:41

"J. Ragnar" <ragnar at pharmacist dot dk> wrote in message
> [...]
godt
> nok af sygeligt meget. Må man have lov at spørge hvorfor?

Jada, jeg har lidt uren hud efter en to en halv måneds Prednison kur, og B5
vitamin virker på dette. Plus det er godt når man styrketræner/BB, hvilket
jeg gør 4 gange om ugen.

Men jeg synes sku B5 vitamin er dyrt? Findes der ingen steder hvor man kan
købe et ordenligt læs, billigt?
Har set et par steder: 229,- for 200x 0.5g og 100x 0.1g for 59,- Og det
bliver jo dyrt hvis man skal op omkring de 5g..

Lasse

Fra : bols

Dato : 24-02-04 11:37

"Lasse" <lasnSLET@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at EN
> kapsel indeholder 500mg ren krystalliseret B5 vitamin, hvor mange skal

1000 mg er = 1g
Alså skal du tage 10 tabletter for at få 5g.
Vh Helle