Hvor købes billig babyalarm ?
Fra : michael

Dato : 18-12-03 18:09

Hej kan det være rigtig at den billigste babyalarm er fra Hjalså til 700 kr.
Kan man ikke købe babyalarmer andre steder ?

Michael

Fra : Sonil

Dato : 18-12-03 19:51

> Hej kan det være rigtig at den billigste babyalarm er fra Hjalså til 700
kr.
> Kan man ikke købe babyalarmer andre steder ?

Hej,

Jeg har en brugt digital super nova du kan erhverve for 300,-

Mvh
Søren
mvn@fjerndetteogunderscore_edilogix.com

Fra : Spritten

Dato : 26-01-04 19:03

Hej Søren

Jeg har lige set at du har en babyalarm til 300 kr.

Hvor gammel er den? Hvis den ikke er solgt vil jeg meget gerne købe den.

Du kan bare ringe til mig på: 22895152

Hilsen Brit

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter

Dato : 18-12-03 21:25

"michael" <dsl72661a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej kan det være rigtig at den billigste babyalarm er fra Hjalså til 700
kr.
> Kan man ikke købe babyalarmer andre steder ?
>
> Michael

Harald Nyborg, Netto, Føtex, Bilka, A-Z, har alle de små walkie-talkies, som
er udmærket at bruge som babyalarmer. Priserne er ligger mellem kr. 2-400
pr. sæt.

Peter

Fra : rAnders

Dato : 19-12-03 11:40

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
som
> er udmærket at bruge som babyalarmer. Priserne er ligger mellem kr. 2-400

Jeg har netop købt sådanne walkie talkies fra Harald Nyborg, de virker men
man skal være opmærksom på 2 ting:

1. De er ikke særlige følsomme, dvs. at du kun kan høre hvis barnet græder.
Du kan ikke høre hvis det ligger og snakker eller pludrer. Man kan så glæde
sig over at man ikke kan høre fugle biler og andet uvedkommende støj. (i
manulen står man kan ændre på følsomheden hvis man kan høre fugle og andet
støj, men det får man ikke brug for den maksimale følsomhed er ikke særlig
stor).

2. Hvis andre taler på samme kanal kan barnet også høre det (man kan ikke
skrue tilstrækkeligt ned), derfor skal jeg til at afmontere højttaleren på
vores 'sender'.

rAnders.

Fra : Bettina Svendsen

Dato : 18-12-03 23:48

"michael" <dsl72661a@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hej kan det være rigtig at den billigste babyalarm er fra Hjalså til 700
kr.
> Kan man ikke købe babyalarmer andre steder ?

Sonofon har en walkietalkie, som understøtter VOX. Den har vi købt, og det
fungerer aldeles glimrende. Jeg mener den hedder z-bra, og koster 199,- i
deres butikker.

Mvh,

Bettina

Fra : Helle Rasmussen

Dato : 18-01-04 18:35

jeg har købt en hos www.thansen.dk 200 gav jeg vist for den , den er ok

Fra : Peter Holm

Dato : 18-01-04 21:14

Helle Rasmussen wrote:
> jeg har købt en hos www.thansen.dk 200 gav jeg vist for den , den er
> ok "michael" <dsl72661a@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Bilka sælger fra på mandag en lækker babyalarm til kun kr. 500,-
Den består af videokamera og 5" s/h monitor. Den rækker 90meter og sender
altså både lyd og billede.
Jeg står i kø når de åbner

Mvh
Peter

Fra : Henning

Dato : 18-01-04 21:54

On Sun, 18 Jan 2004 21:13:41 +0100, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>Bilka sælger fra på mandag en lækker babyalarm til kun kr. 500,-
>Den består af videokamera og 5" s/h monitor. Den rækker 90meter og sender
>altså både lyd og billede.
>Jeg står i kø når de åbner

Nu bliver jeg sikkert halshugget eller det der er værre... Hvorfor er
en babyalarm så forb... vigtig? Nej, jeg har ikke selv børn, de venner
jeg kender med baby og tilhørende alarm sidder med den skide alarm i
skødet hele tiden, siger babyen pip eller grynt flyver begge forældre
ud af stuen og ind til den lille. Hvad er der galt med bare at lade
ungen passe sig selv ind i mellem, er den ked af det skal den nok gøre
opmærksom på det alligevel!

(Ved godt verden forandrer sig, men både jeg og alle mine jævnaldrende
og søskende er vokset op uden alarm, og vi lever i bedste velgående
endnu

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Søren Saxtorph

Dato : 18-01-04 22:11

> Nu bliver jeg sikkert halshugget eller det der er værre... Hvorfor er
> en babyalarm så forb... vigtig?

Fordi hvis man kan tage barnet i optrækket - dvs inden det når at vågne helt
kan man vinde både halve og hele timers ekstra fred

Hilsen en mor der lige har købt en baby alarm

Fra : Rea721

Dato : 18-01-04 22:17

Søren Saxtorph wrote:

> Fordi hvis man kan tage barnet i optrækket - dvs inden det når at
> vågne helt kan man vinde både halve og hele timers ekstra fred

Jow jow, men det er ofte en bjørnetjeneste fordi man ikke bruger dem med
omtanke.... jeg kan få helt spat når jeg ser nogen af mine venner springe op
ved det første pip..... hvad er det så barnet bliver vant til...at mor og
far kommer springende bare der kommer et lille pip.

> Hilsen en mor der lige har købt en baby alarm

Brug den fornuftigt.....børn må godt græde og sige lyde uden at mor kommer
med det vuns.

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Dec 2003 Støt oprettelsen af en gruppe til debat om forsvaret,

Fra : Insideout

Dato : 18-01-04 22:33

"Rea721" <skod1[remove]@721.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved det første pip..... hvad er det så barnet bliver vant til...at mor og
> far kommer springende bare der kommer et lille pip.

Jep, min søn falder ofte hen igen af sig selv og det er næsten sådan at jeg
kan høre når han har mistet sutten og derfor mener det alvorligt

> Brug den fornuftigt.....børn må godt græde og sige lyde uden at mor kommer
> med det vuns.

Barnet finder hurtigt ud af at det kun behøver at sige "kvæk" en gang og så
kommer mor eller far og det betyder til sidst et passivt barn så hvis man
absolut skal have sådant et apparat så har du evigt ret brug det med
omtanke, mine observationer fortæller bare en helt anden historie.

Mvh
Henrik
--
Startvægt den 19-05-03 på 155 kg og frem til den 05-01-04 har jeg haft
et samlet jojo vægttab på i alt 8 kg.

Fra : Deaster

Dato : 19-01-04 15:23

Søren Saxtorph wrote:

> Fordi hvis man kan tage barnet i optrækket - dvs inden det når at
> vågne helt kan man vinde både halve og hele timers ekstra fred
>
> Hilsen en mor der lige har købt en baby alarm

Hvis moren hedder Søren så vil jeg helst ikke vide hvad faren hedder

--
Deaster
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:

Fra : Søren Saxtorph

Dato : 30-01-04 22:56

> Hvis moren hedder Søren så vil jeg helst ikke vide hvad faren hedder
>

> --
Ha Ha.... - han hedder Carina

Fra : Insideout

Dato : 18-01-04 22:22

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev i en meddelelse
> Nu bliver jeg sikkert halshugget eller det der er værre...

Ja det bliver du hver sikker på det men du har en støtte i mig

> [...]
> ud af stuen og ind til den lille. Hvad er der galt med bare at lade
> ungen passe sig selv ind i mellem, er den ked af det skal den nok gøre

Det bliver meget værre for nu skal vi ikke kun høre på blib blåb og kikke på
røde lamper nu skal vi også se på forældre der sidder og kikke på en 5" s/h
monitor hele aften og hvor man er nød til at prikke dem på skulleren for at
få Deres opmærksomhed, jeg glæder mig helt vildt "NOT".

> (Ved godt verden forandrer sig, men både jeg og alle mine jævnaldrende
> og søskende er vokset op uden alarm, og vi lever i bedste velgående
> endnu

Efter dvs. observationer hos familie og venner kikkede min kæreste og jeg på
hinanden og efterfølgende besluttede at hvis vi nogensinde fik et barn blev
det uden babyalarm. Og så den 12 okt. sidste år skete det vi fik en søn og
han er stadig uden babyalarm til manges store fortrydelse for hvor ville det
da have været rart for Dem at kunne sige "hvad sagde vi" men vi har aldrig
fortrudt, ikke et sekund.

Mvh
Henrik

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 19-01-04 09:23

"Henning" <newsmail@mailme.invalid> skrev...

> Hvorfor er
> en babyalarm så forb... vigtig?

Her i huset er babyalarmen helt klart den ting af alle dem, vi har
anskaffet os i forbindelse med familieforøgelsen, vi har været allermest
glade for.
Jojo, den første måneds tid var vi som de venner, du og andre beskriver:
fløj op ved det mindste pip og skulle ind og checke, om alt var ok. (Det
havde vi nu nok gjort under alle omstændigheder - babyalarm eller ej -
som bekymrede førstegangsforældre.) Men så vænnede vi os til situationen
og fandt ud af, hvilken velsignelse det er med sådan en alarm (specielt
når lydstyrken er sat på lav!). Det handler jo også om at lære barnets
lyde at kende, så man ved, hvornår det bare er midlertidig gråd (f.eks.
over en tabt sut, som barnet selv finder i løbet af nogle minutter), og
hvornår det er "alvor", så barnet ikke falder til ro af sig selv uden
lige at blive "genputtet".

> (Ved godt verden forandrer sig, men både jeg og alle mine jævnaldrende
> og søskende er vokset op uden alarm, og vi lever i bedste velgående
> endnu

Oh ja, selvfølgelig. Ditto her. Men mine forældre ville (efter eget
udsagn) have givet både arme og ben for at have haft en babyalarm til
os, da vi var små - det havde sparet dem for mange ture til
børneværelset. Og det er min pointe: brugt "rigtigt" kan babyalarmen
give mere ro på hjemmelivet. I hvert fald for nogen, undertegnede
inklusiv.

Christina

Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-04 22:16

> Nu bliver jeg sikkert halshugget eller det der er værre... Hvorfor er
> en babyalarm så forb... vigtig?

fordi man bor på 3. sal, og stadig synes at barnet skal have lov til at sove
udenfor i barnevognen. Så er det lidt smartere end at rende ned af trapperne
og tjekke hvert kvarter.

Peter

Fra : Calle.

Dato : 18-01-04 22:49

Peter Holm wrote:

> Bilka sælger fra på mandag en lækker babyalarm til kun kr. 500,-
> Den består af videokamera og 5" s/h monitor. Den rækker 90meter og
> sender altså både lyd og billede.
> Jeg står i kø når de åbner

I nybagte forældrer er sku bindegale, vi andre der er født inden alarmen
lever i bedste velgående. Vi har også sovet ude i barnevognen, da de gamle
var inde

--
Calle

Fra : Christen Fihl

Dato : 18-01-04 23:08

Hørt...

Vi købte en alarm til den første, og brugte den kun kortvarigt.
De næste par stykker har så heller ikke brugt en sådan.

Nu er vi måske lidt afvigende, da de 3 ej heller har været præsenteret
for en sut

PS: Der er indbygget babyalarm i visse dect telefoner. Fx. Siemens 2015.
http://www.fs.dk/pdf/rr/99/rr990819.pdf

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 19-01-04 22:16

Christen Fihl skrev:
> [...]
> De næste par stykker har så heller ikke brugt en sådan.
>
> Nu er vi måske lidt afvigende, da de 3 ej heller har været præsenteret

Sutterne har heller ikke været det store problem for mine børn (men
tommelfingeren er for den mindste).
Til gengæld har vi været ret glade for babyalarmen. Måske nok især fordi vi
fra starten købte en ordentlig én, som ikke blev aktiveret af alle mulige
uvedkommende lyde.

Omvendt bruger min søster, som bor på 5. sal ikke babyalarm. Hun kigger ud
af vindet og ned på barnevognen. Hvis den bevæger sig, er barnet vågnet.
Dvs. at børnene lærer at de faktisk ikke behøver at græde, men at de bare
skal ligge og lege lidt, så kommer mor, når der er gået lidt tid.

Jeg tror at vi må konstatere at der ER forskel på børn og der ER forskel på
forældre.

-------
Tomas

Fra : Henning

Dato : 20-01-04 14:06

>Jeg tror at vi må konstatere at der ER forskel på børn og der ER forskel på
>forældre.

En smule Off Topic, men den er da meget sød...

Ifølge dagens lovgivere og bureaukrater burde de af os, som var børn i
40'erne, 50'erne, 60'erne, ja til og med tidligt i 70'erne ikke have
overlevet. Vores børnesenge var malet med blybaseret maling. Vi havde
ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi
cyklede bar ingen af os hjelm.

Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags. Og det
at sidde bag på en ladvogn en varm sommerdag var altid en speciel
nydelse. Vi drak vand fra haveslangen og ikke af flasker. Skræk og
rædsel!

Vi spiste brød med smør, drak sodavand med sukker i, men blev aldrig
overvægtige, fordi vi altid var ude at lege. Vi delte gerne en
sodavand med andre og drak af samme flaske, uden at nogen rent faktisk
døde af det.

Vi brugte timer på at bygge sæbekassebiler af ting, der var kasseret,
og ræsede i fuld fart ned ad bakken bare for så at finde ud af, at vi
havde glemt at sætte bremser på. Efter nogen ture i grøften lærte vi
at løse problemet.
Vi tog hjemmefra tidligt om morgenen for at lege ude hele dagen og kom
først hjem, når gadelygterne blev tændt. Ingen kunne få fat i os i
løbet af dagen - ingen mobiltelefon. Utænkeligt!

Vi havde ingen Playstations, Nintendo 64 eller X-boxe - i det hele
taget ingen TV-spil, ikke 99 TV-kanaler, ingen videofilm,
surround-sound, mobiltelefoner, hjemme-PC'er eller chatrooms på
Internettet. Vi havde venner! Vi gik ud og fandt dem!

Vi faldt ned fra træer, skar os, brækkede arme og ben, slog tænder ud,
men ingen blev sagsøgt efter disse uheld. Det var uheld. Ingen andre
kunne få skylden - kun os selv. Husker du uheldene? Vi sloges, blev
gule og blå og lærte at komme os over det.

Vi fandt på lege med pinde og tennisbolde og spiste jord og græs. Til
trods for advarslerne var det ikke mange øjne, der blev stukket ud, og
græsset voksede ikke inden i os resten af vores liv. Vi cyklede og gik
hjem til hinanden, bankede på døren, gik lige ind og blande os i
samtalen.

Nogen elever var ikke så kvikke som andre i skolen, så de dumpede og
måtte gå et år om. Frygteligt!

Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige, de bedste
problemløsere og investorer nogensinde. De sidste 50 år har været en
eksplosion af nyskabelser og nye ideer. Vi havde frihed, fiaskoer,
succes'er og ansvar, og vi lærte at forholde os til det alt sammen. Og
du er en af dem.

Til lykke!!!

Send denne videre til andre som oplevede den store lykke at vokse op
som barn, før lovgivningsmagten og andre myndigheder regulerede vores
liv til vores eget bedste....

Det gode liv var vores!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 20-01-04 14:53

Henning wrote:

> [...]
> overlevet. Vores børnesenge var malet med blybaseret maling. Vi havde
> ingen børnesikring på medicinflasker, døre eller skabe, og når vi

Masser af børn i de glade dage du taler om, blev smadret til ukendelighed i en
lang række færdselsuheld. Og masser af de konsekvenser af den måde de levede
på ligger stadig og venter på at dukke op som en oversygelighed, mv.

Jeg er fuldstændig enig i at visse tiltag kan virke hysteriske, men mange er
begrundet i statistik og sund fornuft. Det kan man godt anerkende.

> [...]
> eksplosion af nyskabelser og nye ideer. Vi havde frihed, fiaskoer,
> succes'er og ansvar, og vi lærte at forholde os til det alt sammen. Og

For ikke at nævne nogen af dem der svinede mest med ressourcerne.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
I found the internet, but it was an air-conditioned nightmare.

- http://c2.com/cgi/wiki?FinallyFoundTheInternet

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-01-04 18:29

Henning skriver:

> Som børn kørte vi i biler uden sikkerhedsseler eller airbags.

Vore forældre kørte som regel også på en halvtom vej og bilen kunne
knapt ryste sig op over 80. PErsonligt kunne jeg aldrig finde på at køre
rundt med mine unger på samme måde som mine forældre gjorde med mig.

Ellers har du ret, vi fik også nogen på låget når vi ikke opførte os
pænt - det har vi ikke taget skade af !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 20-01-04 23:44

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ellers har du ret, vi fik også nogen på låget når vi ikke opførte os
> pænt - det har vi ikke taget skade af !

....skade af ...skade af ...skade af...

-------
Tomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-01-04 06:28

Tomas Christiansen skriver:

> ...skade af ...skade af ...skade af...

Slam ! (en på låget, så du kom op af rillen igen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-01-04 23:19

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Slam ! (en på låget, så du kom op af rillen igen

Er der så ikke en risiko for at jeg starter forfra?

-------
Tomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-01-04 06:38

Tomas Christiansen skriver:

> Er der så ikke en risiko for at jeg starter forfra?

Nej, ikke når man slår ind mod midten af pladen og ikke udad.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 22-01-04 22:29

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Nej, ikke når man slår ind mod midten af pladen og ikke udad.

OK. Du vinder... (stop)

-------
Tomas

Fra : Peter Holm

Dato : 24-01-04 22:23

> Denne generation har fostret nogle af de mest risikovillige, de bedste
> problemløsere og investorer nogensinde. De sidste 50 år har været en
> eksplosion af nyskabelser og nye ideer.

Og ligeså med de kommende 50 år.

Fra : Lars Christensen

Dato : 19-01-04 00:26

> [...]

>Bilka sælger fra på mandag en lækker babyalarm til kun kr. 500,-
>Den består af videokamera og 5" s/h monitor. Den rækker 90meter og sender

Du har ikke tænkt på at købe en af de babyalarmer som kan kobles til
fjernsynet. Så kan du sidde hele tiden og iagttage dit barn oppe i
hjørnet af skærmen, samtidig med at du sidder og ser en god film. Så
slipper du for at sidde og se på 2 skærme samtidig

--
Lars
Skal det gå ad helvede til, så skal det gå med musik

Fra : Henning

Dato : 19-01-04 19:22

> [...]
>hjørnet af skærmen, samtidig med at du sidder og ser en god film. Så
>slipper du for at sidde og se på 2 skærme samtidig

Gemmer du den 12-15 år bagefter, kan du følge med i hvad
teenage-datteren laver med ham den søde fyr...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk