Julekalender igennem tiden????
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 14-12-03 09:59

Hejsa!!

Er der nogen herinde der kan huske en julekalender med bla. Paul Nedergaard,
hvor de er under jorden i et hul eller noget i den stil. Hvad hed den og
hvornår blev den sendt???

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : Iben Staal Olsen

Dato : 14-12-03 10:36

Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
Nedergaard,
> hvor de er under jorden i et hul eller noget i den stil. Hvad hed den og

Hej Heidi,

Den hedder Jul og grønne skove, men blev også kaldt "Hullet i jorden" se
evt. her:

http://www.danskefilm.dk/index2.html

Mvh.
Iben

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-12-03 11:04

In an article of 14 Dec 2003 Heidi Bojsen wrote:

> Er der nogen herinde der kan huske en julekalender med bla. Paul Nedergaard,
> hvor de er under jorden i et hul eller noget i den stil. Hvad hed den og
> hvornår blev den sendt???

Poul Nesgård hed han da. Ja, det var "Hullet i jorden", som egentlig havde
en anden titel, som jeg ikke lige husker, men alle kalder den "Hullet i
jorden".

Det var en helt fantastisk julekalender, som dog var meget anderledes andre
tiders julekalendere. Der var ikke særlig meget jul over den. Det var vist
noget med, at Poul og Nulle skulle på jagt efter julemanden, men de havde
læst forkert i deres bog, så de endte med at komme på jagt efter
hulemanden, derfor hullet i jorden.

Det var en julekalender for større børn i modsætning til andre
julekalendere på DR. Jeg var stort set den eneste i min klasse, der kunne
lide "Hullet i jorden", hvorimomd der i ældre klasser var væsentlig flere.
Men Poul Nesgård lavede vel egentlig også normalt ungdoms-tv og ikke
børne-tv. Den er nok blevet sendt omkring 1980, 81, måske 82.

Genudsendte de "Hullet i jorden", så gik jeg nok ud og købte mig et tv

--
Uffe Holst

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-12-03 13:23

"Heidi Bojsen" <Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> wrote in

> Er der nogen herinde der kan huske en julekalender med bla. Paul
> Nedergaard, hvor de er under jorden i et hul eller noget i den stil. Hvad
> hed den og hvornår blev den sendt???

1980 ifølge http://www.dr.dk/tema/22-12-01.htm som også beskriver en
temalørdag om julekalendere gennem tiden...

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 15-12-03 13:25

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

> 1980 ifølge http://www.dr.dk/tema/22-12-01.htm som også beskriver en
> temalørdag om julekalendere gennem tiden...

Hmm - jeg kom lige til at se på datoen, at udsendelsen er fra 2001