Gipsaftryk af hænder ...
Fra : mfs

Dato : 10-12-03 16:25

Er der nogen, der ved hvordan, man laver gipsaftryk af hænder - men altså
hvor gipsaftrykket går udad ( ikke som et normalt aftryk ... nedad).

Kan det passe, at det er noget med først at lave et aftryk i trylledej med
Alun i - og derefter hælde gips i trylledejsaftrykket ? Har I opskrifter på
den trylledej ....?

Håber nogen kan hjælpe. Vil gerne lave et par aftryk af vores søns hænder
som julegave til bedsteforældene.

Bedste hilsener

Fra : Maria M.

Dato : 10-12-03 19:55

On Wed, 10 Dec 2003 16:25:21 +0100, "mfs" <ost@ost.dk> wrote:

> [...]
>den trylledej ....?
>
>Håber nogen kan hjælpe. Vil gerne lave et par aftryk af vores søns hænder

Hejsa M

Jeg vil da lige smide en anden anbefalding til som jeg har brugt på
vores børns bedste forældre=o)
Vi har brugt det såkaldte fingermaling og taget aftryk af hænder og
fødder på noget bomulds stof og sat det i en pæn ramme( evt en ramme
som bedste forældrene allerede samler på=o)
Og dette har været en meget stor succes=o)

MVH Maria

Fra : Bente Hansen

Dato : 18-12-03 00:12

"mfs" <ost@ost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> den trylledej ....?
>
> Håber nogen kan hjælpe. Vil gerne lave et par aftryk af vores søns hænder

Jeg har prøvet at gøre det på følgende måde: Tag en skål eller lignende og

hæld sand i. Lav nu aftrykket i sandet og hæld gips i. Hæld gips i hele

skålens overflade, så aftrykket bliver en rund plade med håndaftrykket i

relief.

Du får nu et lidt rustikt aftryk med sandet overflade. Meget pænt synes jeg.

Aftrykket har dog en lille tendens til at drysse, det første stykke tid.

God jul B